בעקבות פניית הרשות: דוראה שיפרה הביטחונות לקרן בראשית

הקרן, בשליטת בצלאל איגר, כי הגיעה להסכמות חדשות עם הקרן כך שלא תידרש לפרוע מיידית את ההלוואה ■ דוראה תוסיף ביטחונות לטובת בראשית בד בבד עם ייקור ההלוואה ב-2%

לאחר שלא עמדה בחלק מאמות המידה הפיננסיות, להן התחייבה בהלוואה שלקחה מקרן המנוף בראשית, ורק לאחר "בקשה" מצד רשות ני"ע ובניגוד לעמדתה, הודיעה היום חברת דוראה שבשליטת בצלאל איגר, כי הגיעה להסכמות חדשות עם הקרן כך שלא תידרש לפרוע מיידית את ההלוואה. בין הצדדים נקבע בהמשך להסכם המוקדם ביניהם ממועד ביצוע ההלוואה, כי דוראה תוסיף ביטחונות לטובת בראשית בד בבד עם ייקור ההלוואה ב-2%.

בפברואר השנה גייסה חברת ההשקעות בנדל"ן דוראה, שבשליטת בצלאל איגר, סכום של 55 מיליון שקל מקופות הגמל של פסגות, בהלוואה לשבע שנים. פחות מחודש לאחר-מכן, החברה גייסה 105 מיליון שקל נוספים מקרן המנוף בראשית, הפעם לתקופה של שש שנים ובריבית של כ-7.5% לשנה. מאז דוראה הציגה שני דו"חות קשים, בהם נצבר לה הפסד של כ-100 מיליון שקל, רובו ברבעון הרביעי של 2009. בשל כך ובשל מחיקות והפסדים בגין עסקי הנדל"ן שלה, החברה דיווחה על גירעון בהון החוזר שלה ובהון העצמי שלה.

בשל כל אלו חרגה דוראה מחלק מהקובננטס, ואז היא החלה במגעים עם הצדדים על-מנת להימנע מפירעון מיידי, שעמדו על כ-125 מיליון שקל.

עתה מודיעה דוראה כי בנוסף לביטחונות קודמים שהועמדו לטובתה, היא סיפקה לבראשית ביטחונות נוספים בדמות שעבוד מלוא החזקותיה בחברת-הבת, שמחזיקה ב-20% ב-3 נכסים מניבים בגרמניה, וכן בכ-5% ו-3% מקרן מלונות הילטון וקרן מלונות מריוט בהתאמה, ושעבוד הלוואות הבעלים שניתנו על-ידי החברה בגין נכסים אלו.

כמו-כן, דוראה תוסיף לריבית שהיא משלמת לבראשית 2% נוספים כל עוד היא אינה עומדת באחת מאמות המידה הפיננסיות, ולפחות עד סוף הרבעון הראשון ב-2011. לא רק זאת, אלא שהתוספת בריבית תישא גם היא, בחלקה, ריבית. זאת משום ששליש מהתוספת תשולם ביחס עם תשלומי הריבית השוטפים, כשהיתרה (1.33%) תצטרף ליתרת קרן ההלוואה ותשא אף היא ריבית והפרשי הצמדה.