"קנייה" ל-GTC: "יוצאת מה-U-Turn ומכניסה להילוך גבוה"

האנליסטים של ING ממליצים כעת לקנות את המניה ומעלים את מחיר היעד כך שהוא משקף למניה פרמיה של כ-30% ■ ברבעון השני צופים כי הכנסות מהשכרות ושירותים יעלו ב-43% ל-31.3 מיליון אירו כתוצאה מפתיחתם של משרדים וקניונים חדשים

GTC פולין פרסמה אתמול בערב את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ובהן דיווחה על רווח של כ-2.5 מיליון אירו בהשווה להפסד של 11.9 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. במחצית הראשונה של 2010 הסתכמו רווחי החברה בה מחזיקה קרדן אן.וי ב-43.14% ב-8.7 מיליון אירו לעומת הפסד של 9.8 מיליון אירו במחצית המקבילה.

על כך אומרים ב-ING האנליסטים: "GTC - יוצאת מה-U-Turn ומכניסה להילוך גבוה יותר" כך אומרים האנליסטים של ING ומעלים את המלצתם לחברת הנדל"ן המניב מקבוצת קרדן הנסחרת בבורסה הפולנית ופועלת ב-10 מדינות במרכז אירופה, ל"קנייה" לעומת המלצה קודמת "החזק" ומעלים לה גם את מחיר היעד ל-29.7 זלוטי לעומת מחיר יעד קודם של 25 זלוטי, העלאה של 19% במחיר היעד המשקף למניה פרמיה של כ-30%.

ב-ING מציינים כי העלאת ההמלצה הינה כתוצאה מהגדלת היקף הפרויקטים החדשים של החברה, פריסת המשרדים בשווים עדיפים ותחזית הרבה יותר בריאה וחסונה של שוק ההשכרות. עוד מציינים הכלכלנים את העלייה בערך נכסי החברה, הערכת השווי החיובית, עלייה בהקפי הנכסים המושכרים והירידה האיטית בעלויות מימון ההון באיזור בו פעילה החברה (מדינות מרכז אירופה) צריכה להוביל לצמיחה ב-NAV ולדחוף את מחיר המניה מעלה.

שוק הנדל"ן המסחרי במרכז אירופה משתפרים באיטיות אך ביציבות. הביקוש למשרדים בפולין גדל, לאחר שהשוק בורשה הגיע לתחתית בסוף שנת 2009 ותחילת 2010, ומאז הוא משתפר ומתייצב כאשר מחירי השכירות שם עומדים על 14-15 אירו למ"ר, כאשר גם בפראג חל שיפור והמחירים שם עומדים כיום על 13-14 אירו למ"ר, עם זאת השוק בבירת הונגריה עדיין חלש ושם מסתכמות השכירויות ב-10-11 אירו למ"ר. שוק ההשכרות בתחומי הקמעונאות (למשל בקניונים) נותר יציב, אך מספר המבקרים והמחזורים עדיין נמוכים מהרמות שנרשמו בשנת 2008.

"אנו מצפים כעת כי ההנהלה (הישראלית ברובה בראשותו של היו"ר הפעיל, אלי אלרואי) תאיץ ותגדיל את היקף הפרויקטים שבצנרת, על פי המודלים שלנו להתקדמות הפיתוח, צפויות להגיע לסיום פרויקטים בהיקף של 91 קמ"ר ב-2010 וב-2011 יסתיימו פיתוחם של 161 קמ"ר, כאשר לשיא תגיע החברה בשנת 2012 אז יסתיימו הקמתם של 440 קמ"ר של משרדים ונדל"ן מסחרי המיועד לשוק הסטונאי" אומרים ב-ING.