בדיקת "גלובס": מהן האפשרויות לחייג מחו"ל וכמה זה עולה?

מגוון האפשרויות לחיוג מחו"ל לארץ מקשה על הבחירה: בנק דקות בסלולר, כרטיסי SIM בינלאומיים או כרטיסי חיוג ■ באמצעות אתר "כמה זה?" בדק "גלובס" את העלויות עבור מספר יעדים על-פי דפוסי שימוש שונים

אם אתם מתכננים לשמור על קשר עם המשפחה, החברים או חלילה העבודה בזמן החופשה בחו"ל - חשוב שתדעו מה האופציות העומדות לרשותכם לחיוג לארץ. כיום ניתן למצוא כרטיסי חיוג, כרטיסי SIM, השכרת מכשירים, חיוג ללא הגבלה וחבילות בנק דקות של חברות הסלולר: העלויות משתנות - וכך גם התנאים והשיקולים שצריך לקחת בחשבון. גלובס בשיתוף אתר ''כמה זה?'' - www.kamaze.co.il - אתר השוואת מחירי התקשורת בישראל, מנסה לעשות סדר ולהציג את כל האפשרויות ואת המבצעים לקיץ 2010.

"חבילות התקשורת המוצעות על-ידי החברות השונות מקשות מאוד על החישוב שצריך לעשות הלקוח, שנדרש לחזות מראש כמה ישוחח ויסמס מחו"ל", אומרת ליאת נחום מ"כמה זה". "בכל מקרה חשוב לזכור שנוחות שווה כסף, ולכן ככל שתתקשרו בשיטה הנוחה ביותר המחיר יהיה גבוה יותר".

על מנת להגיע להשוואה המדויקת ביותר בין העלויות בכל החברות, בנינו דפוס לחופשה של שבוע ימים בשלושה יעדים מרכזיים: ארה''ב, צרפת ותאילנד, לשתי שיחות יומיות באורך שלוש דקות, מקבל שתי שיחות באורך דומה מהארץ ושולח שלוש הודעות כתובות ביום. לקחנו דפוס נוסף של משתמש המדבר פי שניים מהדפוס הקודם, בין אם הוא מדבר יותר ובין אם משך החופשה מתארך.

חברות הסלולר

חברות הסלולר מפרסמות מחירון שיחות מחו''ל על פי יעדים. העלויות במחירונים אלה גבוהות להחריד ויכולות להגיע ל-20 שקל לדקת שיחה. רכישת חבילה או מעבר למסלול מוזל הן לפיכך צעד מתבקש. מה מציעות החברות?

אורנג' - "חיסכון עולמי" למצטרפים לשירות ניתנת הנחה של עד 70% ממחירון החברה.

סלקום - "חו"ל מוזל" הנחה של 50-60% ממחירון החברה.

פלאפון - "חיסכון פלוס" תשלום חד פעמי של 19.90 שקל למשך שנה, המקנה הנחות ממחיר המחירון של החברה.

מירס - "חו"ל חצי חינם" מבצע קיץ: תשלום חד-פעמי של 49 שקל, ותעריף של 99 אג' לדקה לרוב יעדי העולם (פרט לארה''ב) ללא הגבלת כמות השיחות.

האפשרות המועדפת היא לרוב בנק דקות של שיחות והודעות שמציעות החברות בתשלום מראש. שימוש בחבילות אלו, בניצול מלא בלבד, מוזיל מאוד את העלות לדקה והן מתקרבות לעלויות כרטיסי ה-SIM הבינלאומיים ונעות בין 1.5 ל-2 שקלים לדקה ליעדים שבדקנו. החסרונות בחבילות אלו הם עלויות חריגה גבוהות מאוד ותשלום מלא גם אם לא ניצלתם את מלוא החבילה. החבילות מוגבלות בזמן הניצול, בין 6 ימים לחודש בהתאם לחבילה, ואם עבר התוקף, לא תוכלו יותר להשתמש בחבילה אלא לרכוש חדשה. על פי דפוסי השימוש שבדקנו, אורנג' הייתה באופן עקבי הזולה ביותר - ופלאפון יקרה באופן משמעותי.

אורנג': החברה מציעה חבילות משולבות לרוב יעדי העולם של 50-600 דקות שיחה בחבילה ובין 20 ל-100 מסרונים, בעלות 75-949 שקל. זמן הניצול: שבוע עד חודש.

סלקום: מציעה חבילות של 60-300 דקות שיחה, במחיר 119-450 שקל - אולם חשוב לציין כי מדובר בחלוקה של חצי-חצי בין שיחות נכנסות ויוצאות, שלא בהכרח נוחה ללקוח. זמן ניצול: 6 ימים עד חודש. בנוסף מוצעות חבילות sms של 50-500 הודעות, בניצול של עד חודש מיום הרכישה, ובמחיר 71-650 שקל. סלקום מציעה את החבילות בהנחה של 5% לרוכשים את דרך אתר האינטרנט ומאפשרת לרכוש כמה חבילות במקביל.

פלאפון: מציעה חבילת 50 דקות יוצאות ונכנסות במחיר 129 שקל או 120 דקות בעלות של 239 שקל. בנוסף, החברה מציעה חבילות של 40 דקות שיחות נכנסות בעלות 88 שקל או 100 דקות נכנסות ב-200 שקל. גם כאן החלוקה היא חצי-חצי בין שיחות נכנסות ויוצאות. מבצע קיץ: 10 דקות מתנה בשיחות לישראל עד סוף חודש אוגוסט.

מירס: מציעה את שירות "חו''ל חצי חינם". בשלב זה אין לחברה חבילות בנק דקות אלא תשלום עבור השיחות בפועל. מבצע קיץ עד סוף אוגוסט: תשלום חד-פעמי של 49 שקל ותעריף של שקל לדקה לרוב יעדי העולם (פרט לארה''ב), ללא הגבלת כמות השיחות. חיוג ישיר לארה"ב במירס עולה 6 שקלים.

כרטיסי SIM בינלאומיים

אפשרות נוספת להוזלת עלויות היא רכישת כרטיס SIM בינלאומי., המחליף את כרטיס ה-SIM המקומי הקיים במכשיר הסלולר. היתרונות רבים: לרוב העלות לדקה מוזלת מאוד, שיחות נכנסות מיעדי אירופה ללא חיוב, אין בידול בין התעריפים בחיוג לנייח או נייד.

ישנם שני סוגי כרטיסים: כרטיס פוסטפייד הנרכש בעלות חד-פעמית, כשחלק מהעלות מוחזר בשימוש בדקות. לאחר רכישת הכרטיס, התשלום מתבצע רק לאחר השימוש בפועל; וכרטיס פרייפייד להטענה מראש והטענה חוזרת, לרוב דרך האינטרנט. כך או כך, חשוב לזכור כי הסך הכללי של העלות לרוכשים בפעם הראשונה הוא עלות ה-SIM ועלות השיחות גם יחד.

חסרונות הכרטיסים האלו הן בעיקר אי הזמינות במספר הרגיל שלכם בזמן השהייה בחו"ל, מי שמתקשר אליכם ישלם תעריף חיוג בינלאומי רגיל ולא ניתן לחייג לאנשי קשר או לספר הטלפונים שהיו ב-SIM המקומי בארץ.

בבדיקה שערכנו, השתנתה זהות החברה הזולה בהתאם ליעד ולפרופיל המשתמש.

014בזק בינלאומי: כרטיס פוסטפייד ללא הגבלת תוקף, עלות מוזלת של 1.85 שקל לדקה בצרפת, שיחות נכנסות חינם ביעדי אירופה ו-4.5 שקל לדקה מתאילנד. עלות SMS: 1.79 שקל.

013 נטוויז'ן: כרטיס פוסטפייד ללא הגבלת תוקף, עלות מוזלת של 2.28 שקל לדקה בצרפת, שיחות נכנסות חינם ביעדי אירופה ו-3.37 שקל לדקה מתאילנד. עלות SMS: 2.07 שקל. מבצע קיץ וחגים: 15 דקות חינם.

012סמייל: כרטיס פרייפייד, תקף ל-3 חודשים במהלכם ניתן להטעין את הכרטיס לשימוש חוזר. בתום התקופה הלקוח צריך לרכוש כרטיס חדש. עלות מוזלת של 48 אג' לנייח או 78 אג' לנייד בארה"ב, שיחות נכנסות בארה"ב בעלות של 40 אג' לדקה. עלות SMS: 20 אג' בלבד. בכל חיוג דרך הכרטיס הלקוח מקבל הודעה על היתרה העומדת לרשותו. הכרטיסים לרכישה: 159 שקל עם קרדיט של 20 דולר, 249 שקל עם קרדיט 40 דולר או 299 שקל עם קרדיט של 60 דולר.

TelAway: כרטיס פוסטפייד, הלקוח בעצם מקבל מספר מקומי בארה"ב ובאירופה ומספר גישה ישראלי של הלקוח, ולכן נותר זמין. עלות מוזלת של 2.61 שקל לדקה ביעדי אירופה, שיחות נכנסות חינם ביעדי אירופה, 2.31 שקל לדקה שיחה מארה"ב לנייח ו-2.73 שקל לנייד. עלות SMS: 79 אג'.

018 אקספון: כרטיס פוסטפייד ללא הגבלת תוקף, עלות מוזלת של 1.8 שקל לדקה בצרפת, שיחות נכנסות חינם ביעדי אירופה ו-3.8 שקל לדקה מתאילנד. עלות SMS: 2 שקלים לאירופה או 2.66 שקלים לתאילנד. ניתן גם לשכור מכשיר בעלות של 5 שקלים ליום. ניתן גם לשכור כרטיס SIM לתאילנד בעלות של 5 שקלים ליום; כרטיסי חיוג

האפשרות הזולה היא כרטיסי החיוג. באמצעות כרטיסים אלה ניתן לחייג אולם - לא ניתן לקבל שיחות או לשלוח SMS כשהשיחות מתבצעות מטלפון נייח (ציבורי או במלון). בכרטיסים אלה מוצעות העלויות הזולות ביותר בחיוג מחו"ל לארץ לנייחים, כמפורט בטבלה.

טווח העלויות בכרטיסים שבדקנו נע בין 10 אג' לדקה לארה"ב (בכל החברות), ל-60 אג' לדקת שיחה לתאילנד (014). עבור שיחות לנייד, העלות גדלה משמעותית (ר' טבלה).

הנוסע המתמיד

ללקוחות שטסים לחו''ל בתדירות גבוהה, לאנשי עסקים ולאנשים שדפוסי השימוש שלהם גבוהים קיימות האפשרויות הבאות:

1. חברת Global Call מציעה שירות השכרה של מכשיר לארה''ב. התשלום מתבצע לפי ימי השכרה ולא לפי עלויות השיחות. הלקוח יכול להוציא ולקבל שיחות ללא הגבלה. אין עלות נוספת על חיוג למספרים נייחים בארץ, למספרים אמריקאיים מקומיים וניידים, לשיחות נכנסות ולהודעות SMS אמריקאיות. העלות היחידה הנוספת היא עבור שיחה למספר נייד בארץ - 89 אג' לדקה. כך למשל שכירות לשבוע ימים תעלה 56 דולר, כולל משלוח המכשיר והחזרתו לחברה, שיחות חופשיות בארה''ב וכן קבלה ושליחת מסרונים מקומיים בלבד (ניתן גם לשכור לתקופות ממושכות יותר כגון: 10 ימים ב- 80 דולר, 15 ימים ב- 115 דולר וכך הלאה).

2. סלקום השיקה שירות חדש בארה''ב בלבד, המאפשר ללקוח לקבל מספר אמריקאי ועל-ידי כך לשוחח בזול כיוון שהמספר מקומי. בהזמנת שירות זה הלקוח צריך להתחייב לשנה לאחד משני מסלולים שמציעה החברה (מסלול מדברים מעט, מסלול מדברים הרבה). הלקוח מקבל כרטיס SIM להתקנה במכשיר בעת הנסיעות.

3. פלאפון מציעה את שירות Global Pass: גם כאן יש התחייבות לשנה, ובמסגרת השירות ישלם הלקוח עלויות מוזלות של 59 אג' לכל דקת שיחה למשך 15 הדקות הראשונות (לאחריהן משתנה התעריף) ו-4 שקלים קבוע לכל שיחה יוצאת. שירות זה מוצע לרוב יעדי העולם.

אפשרויות נוספות לשוחח מחו"ל בזול

למי שיש קישוריות Wi-Fi בסלולר, והוא מוצא נקודות אינטרנט אלחוטי בחו"ל, יכול להתקשר באמצעות האתרים הבאים במחירים זולים:

Free Telecom - www.free.net.il , במחירים זולים מאוד (15-35 אג' לדקה), קבלת שיחות חינם.

אפשרות נוספת היא באמצעות Free Mobile - http://www.013mobilenet.co.il שיתוף פעולה בין אתר פריי טלקום ו-013 נטוויז'ן. הדבר מתאפשר באמצעות תוכנה המותקנת על המכשיר ומאפשרת ביצוע שיחות מוזלות ושיחות נכנסות בחינם בכל מקום בעולם (לדוג': 10 שקל לחודש דמי מנוי, חודש ראשון חינם, 30 דקות מתנה, העלויות: 10 אג' לדקה לנייח ו-30 אג' לדקה לנייד, SMS ב-89 אג').

אפשרות נוספת היא שירות חדש שמפעילה סלקום על גבי קישוריות ה-Wi-Fi בחו"ל במחיר שקל לדקת שיחה יוצאת או נכנסת או SMS לכל יעד בעולם. השירות של סלקום ללא התחייבות וללא דמי מנוי.

שירות זה נקרא סלקום לינק:

http://www.cellcom.co.il/support/abroad/cellcomlink/moredetails/pages/default.aspx.

בעלי iPhone יוכלו להתקין באתר http://www.iphoneil.net/?p-44768 אפליקציית ביפון של בזק - אפליקציה המתוקנת על המכשיר והופכת את הטלפון לקו הביתי שלכם. כך תחויבו בתעריפי בזק: השירות והעלויות ניתנות כקו חדש או כשלוחה לקו הביתי הקיים ללקוחות קיימים בתשתית NGN של בזק. חשוב לזכור כי ניתן להשתמש בזה רק כאשר מחוברים לאינטרנט אלחוטי (Wi-Fi).

11
 11

הנתונים לכתבה זו נאספו על-ידי אתר "כמה זה?" - www.kamaze.co.il - אתר השוואת מחירים בתחומים: סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל ­ומחו"ל, כבלים ולוויין וטלפון בישראל.