בנק בסין גייס 22.1 מיליארד דולר בהנפקה הגדולה בהיסטוריה

הגיוס של הבנק החקלאי של סין, השלישי בגודלו במדינה, גבוה מ-21.9 מיליארד דולר שגייס הבנק התעשייתי והמסחרי של סין ב-2006 ■ PwC: סך ההון שגייסו השנה חברות סיניות בהנפקות ראשוניות לציבור עשוי להגיע לשיא של 73 מיליארד דולר

הבנק החקלאי של סין, השלישי בגודלו במדינה במונחי נכסים, השלים היום (ג') גיוס של 22.1 מיליארד דולר - יותר מסכום שיא של 21.9 מיליארד דולר שגייס הבנק התעשייתי והמסחרי של סין ב-2006, ובכך הפכה להנפקה הראשונה לציבור (IPO) הגדולה בהיסטוריה.

לפי ההערכות המוקדמות בשוק, הבנק היה צפוי להשלים ההנפקה השנייה בגודלה בהיסטוריה בהיקף 20.2 מיליארד דולר, אך היום הוא מימש את האופציה להקצאת יתר של הנפקת מניותיו בהיקף של 8.94 מיליארד יואן (1.3 מיליארד דולר) בבורסת שנחאי, כך הודיע דובר של הממשל הסיני.

נזכיר כי הבנק, האחרון מארבעת הבנקים הגדולים בסין שמנפיק את מניותיו לציבור, ייצא לרישום כפול בבורסות שנחאי והונג קונג באמצע יולי.

יצוין כי לפי התחזית של PwC, סך ההון שגייסו השנה חברות סיניות בהנפקות ראשוניות לציבור עשוי להגיע לשיא של 500 מיליארד יואן (73.86 מיליארד דולר), לאחר השיא שנרשם במחצית הראשונה של השנה.

במחצית הראשונה ערכו חברות סיניות 176 הנפקות ראשוניות לציבור שבאמצעותן הן גייסו 212.7 מיליארד יואן, לעומת אפס הנפקות ראשוניות לציבור במחצית הראשונה של 2009.