דיווח: BHP ביליטון כבר פועלת לקבלת האישור לרכישת פוטאש

חברת הכרייה הגדולה בעולם כבר שוקדת במאמצים על מנת לקבל אישור הרשויות להצעת הרכש שלה לפוטאש ■ "BHP צופה כי היעדר הצעות מתחרות, יעזור לבעלי המניות של פוטאש לתמוך בהצעה שלה"

חברת הכרייה הגדולה בעולם BHP ביליטון כבר שוקדת בימים אלה במאמצים על מנת לקבל אישור הרשויות להצעת הרכש שלה בשווי 39 מיליארד דולר לפוטאש , זאת עוד לפני שהיא פונה היישר לבעלי המניות והופכת הצעתה לעוינת, כך מסר היום (ה') גורם מקורב לנושא.

נזכיר כי פוטאש, מתחרתה הקנדית של כי"ל, הצעת רכש של BHP ביליטון, ענקית הכרייה האוסטרלית, שהציעה לרכוש אותה ב-39 מיליארד דולר או 130 דולר למניה, פרמיה של 16% על מחיר הנעילה של מניית פוטאש ביום שישי האחרון. דירקטוריון פוטאש דחה את ההצעה בטענה שהיא "מאוד מעריכה בחסר את החברה".

אותו מקור אמר כי BHP צופה כי היעדר הצעות מתחרות, יעזור לבעלי המניות של פוטאש לתמוך בהצעה שלה.

"בשלב זה - אין לפוטאש הצעת רכש גבוהה יותר וב-BHP גם לא צופים שיהיו לה כאלה - לכן, חברת הכרייה הגדולה בעולם חושבת כי אם תזכה באישורים הרגולטוריים, כאשר לפוטאש אין הצעות טובות יותר ביד, השאיפה של מנכ"ל פוטאש ביל דויל למינוף גבוה יותר - לא תתממש", אמר המקור שלא היה מורשה לדבר בפומבי וסירב להזדהות.

לעומת זאת, ג'ים קריימר, גורו המניות מרשת CNBC, חושב אחרת. קריימר צופה שתפתח מלחמת מחירים על פוטאש ושחברת BHP לא תזכה לשיתוף פעולה מצד בעלי מניות החברה בפחות ממחיר של 160 דולר למניה. לדעתו של קריימר המצב הנוכחי יהווה כר נרחב לחברות נוספות להגיש הצעות משלהן ועשויה להתפתח מלמחת מחירים.