בז"ן עברה לרווח ברבעון השני; ההכנסות עלו ל-1.9 מיליארד דולר

החברה רשמה בשורה התחתונה רווח של 32 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ■ הרווח הגולמי קפץ ב-314%

חברת בז"ן פירסמה הבוקר (ב') טרם פתיחת המסחר את תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2010 המצביעות על מעבר לרווחיות. החברה מדווחת על רווח נקי של 32.271 מיליון דולר בחודשים אפריל-יוני, זאת לעומת הפסד נקי של 7.981 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בחישוב המחצית כולה, עם זאת, נרשם קיטון ברווח הנקי שהסתכם ב-28.68 מיליון דולר לעומת 66.6 מיליון דולר רווח במחצית הראשונה של 2009.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-1.9 מיליארד דולר לעומת 1.2 בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי, בהתאם, רשם זינוק של 314% והסתכם ב-92.682 מיליון דולר.

החברה מתהדרת במרווח זיקוק מנוטרל של כ-4.6 דולר לחבית, גבוה ב-31% ממרווח ייחוס ממוצע לפיצוח נפט גולמי מסוג אורל באגן הים התיכון המצוטט על פי רויטרס ועומד על 3.5 דולר לחבית לרבעון השני של השנה.

עוד מדווחים בבזן כי במהלך חודש יוני 2010 הפעילה החברה את השלב השני והאחרון של פרויקט שדרוג המתקן להדחת גופרית מסולר וואקרום - צעד אשר מגדיל את יכולת הפקת הסולר של בתי הזיקוק בכ-3%-4% נוספים. כמו כן, מדווחים על התקדמות רבה בהשלמת חיבור צנרת הגז הטבעי למפעלי החברה - חיבור אשר צפוי, על-פי הדו"חות, להסתיים בסוף שנת 2010 ולהביא להתייעלות תפעולית נוספת.

"גמישות מתקניה של בזן והשיפור שנעשה במהלך השנתיים האחרונות להגברת גיוון החצר שלה, הוכיח את עצמו כמקור של עוצמה ומתבטא היטב בתוצאות הרבעון", אמר עם פרסום התוצאות המנכ"ל ישר בן מרדכי. "גיוון זה מאפשר לנו למקסם את פעילות החצר ולתעל את פעילות החברה לאפיקים הרווחים ביותר בכל נקודת זמן בגמישות רבה".

יו"ר החברה יוסי רוזן הוסיף ואמר כי "תוצאות הרווח התזרימי והרווח התפעולי של בזן תומכות באפקטיביות של אסטרטגית החברה לצמיחה ארוכת טווח שמבוססת על הגברת גמישות המתקנים ושדרוגם".