פסטיבל חיפה - "מבול" סרטים ישראליים

בפסטיבל, שייפתח ב-23 בספטמבר, ישתתפו לא פחות מ-68 סרטים ישראליים ■ רונית אלקבץ, שמככבת בסרט "מבול", תקבל אות הוקרה

חודשים ספורים אחרי שזכתה בפרס על פועלה הקולנועי מטעם פסטיבל קאן, תזכה השחקנית והבמאית רונית אלקבץ באות הוקרה מקומי: פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה, אשר יתקיים בחול המועד סוכות, בין ה-23 לספטמבר ועד ל-30 בחודש, יעניק לאלקבץ גביע מהודר עבור תרומתה לקולנוע הישראלי.

אות הוקרה דומה תוענק לקרן הקולנוע הישראלי, המציינת השנה 30 שנות פעילות ויותר מ-300 סרטים שלהם סייעה בתמיכה בפיתוח ובשיווק. אלקבץ תהיה נוכחת במעמד נוסף בפסטיבל: הקרנת הבכורה של ב"מבול", סרטו החדש של גיא נתיב ("זרים") שישתתף בתחרות הסרט העלילתי הטוב ביותר בפסטיבל.

מלנין עד א.ב יהושע

מבול של סרטים ישראלים - כך ראוי להגדיר את שטף התוצרת המקומית שתוקרן בפסטיבל: 68 בסך הכול, מתוך 130 סרטים מכל רחבי העולם. היבול הישראלי השנה כולל שמונה סרטים עלילתיים באורך מלא, 15 סרטים תיעודיים, ו-45 סרטים קצרים מכל מגוון הז'אנרים, כולל אנימציה.

בנוסף לתחרויות המסורתיות נושאות הפרסים, תיערך תחרות ארצית לסרטי תלמידים בוגרי מגמות התקשורת והקולנוע, תחת השם "פסטיבל קולנוע צעיר". בנוסף, תתקיים תחרות דרמת הטלוויזיה הישראלית הטובה ביותר, ושש המתמודדות על הפרס הן הסדרות "חיים אחרים" (שתעלה לשידור בערוץ 2 ב-13 באוקטובר) בבימויו של אריק רוטשטיין, "הצרות שלי עם נשים" בבימוי רני סער, "לנין באוקטובר" של יבגני רומן, "נחמה" של עדית שרצקי, "אורח" של רוי קריספל ו"חמץ" של אלון לוי.

שמונה סרטים חדשים יתמודדו בתחרות הקולנוע העלילתי: "איש ללא סלולארי" של סאמח סועבי, "בין השמשות" של אלון זינגמן, "התפרצות X" (עיבוד לספרה של עדנה מזי"א) של איתן צור, "ז'טאם איי לאב יו טרמינל" של דני מנקין, "מבול", כאמור, "ניקה" של ארנון צדוק, "סרק סרק" של חיים בוזגלו, והזוכה הטרי בפרס "חביב הקהל" בפסטיבל לוקארנו: "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", עיבוד לרב המכר של א.ב. יהושע, בבימויו של ערן ריקליס.

בתחרות הקולנוע התיעודי יתחרו על הפרס 12 סרטים. אחד מהם, "שרון עמרני: זכרו את השם" נוצר ובוים על-ידי יאיר רוה, מבקר הקולנוע של "פנאי פלוס" ובעל בלוג הקולנוע "סינמסקופ", המשמש גם כחבר במועצת הקולנוע.

רוה גייס לעשיית הסרט כמה מנשואי סיקורו: הבמאים ניר ברגמן, דובר קוסאשווילי, יוסף סידר, גילי גאון, שביימו סצנות שונות בסרט. זהו אינו הסרט היחיד שמשתתף בפסטיבל חיפה שאותו יצר עיתונאי: "אחד משבעה", סרטו התיעודי של גואל פינטו, עיתונאי ומבקר הקולנוע לשעבר, ויוצא הריאליטי "האח הגדול", יוקרן בחיפה, מחוץ למסגרת התחרותית, במסגרת "זהות יהודית".

מבטים מצטלבים

סרטים נוספים שמתחרים בקטגוריה הדוקומנטרית הם "אחד על אחד" של דורי ריבקין, שהשתתף בפסטיבל הסטודנטים "קולנוע דרום" של מכללת ספיר, "אשת החצר" של אמנון בנימין, "בגוף שלישי" של ארתור יעקובוב, בצאת ישראל" של מני אליאס, "התליין" של נטעלי בראון ואביגיל שפרבר, "מבצע נפתלי" של ורד ירוחם ואורן רייך, "מירל'ה" של ורד ברמן, "נשות החמאס" בבימוי התסריטאית והשחקנית סוהא עראף, שאף הפיקה את הסרט, "עיישה" של אושרי חיון, "קצוות" של טל אביטן ו"שבשבת אנושית" של דני ורטה.