היסטוריה באדום: הפועל תל-אביב העפילה לליגת האלופות

הפכה לקבוצה הישראלית השלישית שמעפילה לשלב הבתים, אחרי שסיימה בתיקו 1-1 את הגומלין מול רד-בול זלצבורג ■ האדומים הבטיחו בונוס של 7.1 מיליון אירו מאופ"א עבור ההעפלה

הפועל תל-אביב הפכה הערב (ג') לקבוצה הישראלית השלישית בהיסטוריה שמעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות. הדאבליסטית הישראלית סיימה ב-1-1 את משחק הגומלין בבלומפילד מול רד-בול זלצבורג האוסטרית (3-4 בסיכום שני המשחקים) ותמתין להגרלת הבתים שתיערך ביום חמישי ב-19:00 במונאקו.

15,000 צופים בבלומפילד ראו את הפועל נכנסת לפיגור בדקה ה-43 משער עצמי של דאגלס דה סילבה. בתוספת הזמן היה זה החלוץ ערן זהבי שדאג לשוויון 1-1 ולהתפרצות הגדולה ביציעים.

זו הפעם הראשונה שהנציגות הישראליות מצליחות לשמור על מקומן בשלב הבתים של ליגת האלופות, אחרי ההופעה של מכבי חיפה בעונה שעברה. מכבי חיפה היתה הנציגה הישראלית הראשונה ששיחקה בשלב הבתים (עונת 2002/03 ובהמשך בעונת 2009/10), מכבי תל-אביב עשתה זאת פעם אחת (2004/05).

הפועל תל-אביב הבטיחה לעצמה בונוס של 7.1 מיליון אירו עבור ההעפלה לליגת האלופות. הבונוסים שתחלק אופ"א בשלב הבתים יהיו זהים לאלו של העונה שעברה: 400 אלף אירו עבור תיקו, 800 אלף אירו עבור ניצחון. הפועל גם צפויה להכניס מזכויות שידור של המפעל כ-1.5 מיליון אירו נוספים עבור שלב הבתים.

כעת נותרה שאלת הביתיות של הפועל תל-אביב: הנהלת הקבוצה הגישה בקשה לאופ"א לארח את שלב הבתים באצטדיון הביתי בבלומפילד. עדיין לא ברור אם ארגון הכדורגל האירופי יאשר את האצטדיון, שדורש לא מעט שפצורים לאירוח משחקים בבמה האירופית הגדולה מכולם. במידה שבלומפילד לא יאושר, תארח הפועל באצטדיון רמת גן.

עוד עלו: בראגה, פ.צ באזל, ורדר ברמן ופרטיזן בלגרד

ההפתעה הגדולה של הערב שייכת לבראגה הפורטוגלית, שהעפילה לשלב הבתים על חשבונה של סביליה. הפורטוגלים ניצחה 3-4 בגומלין בספרד (3-5 בסיכום). פ.צ. באזל נכנסה גם היא לבתים, אחרי ניצחון 0-3 על שאריף טירספול (0-4 בסיכום). ורדר ברמן נוצחה 3-2 בסמפדוריה אחרי הארכה, אבל עברה עם 4-5 בסיכום שני המשחקים. פרטיזן בלגרד נכנסה לבתים אחרי ניצחון בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה על אנדרלכט.