לבקשת לדור: תידחה ההצבעה על בחירת פרקליט מחוז ת"א

פרקליט המדינה משה לדור מעוניין בבחירתה לתפקיד של עו"ד אריאלה סגל-אנטלר, התובעת בתיק חיים רמון, אך בשלב זה יש קושי לבחור בה על רקע דו"ח המבקר בתיק רמון

שומרים את הכסא: ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה הודיעה היום (ד') על דחיית שלב הראיונות למועמדים לתפקיד פרקליטת מחוז תל-אביב "לתאריך קרוב אחר".

בכך קיבלה הוועדה את בקשתו של פרקליט המדינה, משה לדור, לדחות את ההחלטה בעניין על מנת לאפשר למועמדת הזוכה לתמיכתו, עו"ד אריאלה סגל-אנטלר, התובעת בתיק "הנשיקה" של שר המשפטים לשעבר חיים רמון, להתמודד על התפקיד.

הוועדה, שהתכנסה היום במטרה לבחור את הפרקליט שיאייש את המשרה במקום עו"ד רות דוד, המסיימת קדנציה מלאה של 8 שנים, הודיעה כי "החליטה לקיים את שלב הראיונות לאחר קבלת מסקנותיו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בשמו של היועץ המשפטי לממשלה, בנוגעת לאחת המועמדות".

לדור שיגר השבוע מכתב לנציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, בו ביקש לדחות את כינוס וועדת המכרזים, כדי לאפשר למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מייק בלס, להכריע אם לנקוט נגד עו"ד סגל-אנטלר, אחת המתמודדות לתפקיד, הליכים משמעתיים בעקבות דו"ח הביקורת בפרשת הנשיקה של חיים רמון.

כזכור, עם פרסום חוות-דעת מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בפרשת "הנשיקה" של רמון - בה צוין כי המשטרה והפרקליטות פעלו ב"רשלנות ממשית" שהובילו ל"תקלה חמורה" בטיפול בהאזנות הסתר במסגרת חקירת רמון - יצא לדור להגנתן של פרקליטת מחוז תל-אביב, עו"ד רות דוד, והתובעת בתיק רמון, עו"ד סגל-אנטלר.

לגבי השתיים - יחד עם ראש יאח"ה לשעבר, תת-ניצב בדימוס מירי גולן, וראש צוות החקירה בתיק רמון, סגן-ניצב ערן קמין - נקבע בדו"ח המבקר כי הם נכשלו כשל אישי שהוא בגדר רשלנות ממשית.

לדברי המבקר, שתי הפרקליטות לא הפרו שום נוהל של הפרקליטות, והרשלנות שלהן מתמקדת ב"אי-הגדלת ראש" ואי-גילוי "סקרנות וחשדנות" למול הצהרת המשטרה בפניהן כי בהאזנות הסתר לא התגלו שיחות רלוונטיות או נוגעות לפרשה.

בפנייתו לנציב שירות המדינה ציין לדור כי העובדה שבלס טרם הכריע באילו הליכים יש לנקוט נגד הארבעה, ובכלל זה נגד סגל-אנטלר - הרי שלא הוגן לקבל החלטה בעניין בחירת פרקליט מחוז, כשעננה עדיין מרחפת ותפגע בסיכויי אחת המועמדות. בלס תמך בדחייה המבוקשת.