סקר בארה"ב: 75% מהמנהלים - המיתון לא יסתיים עד 2011

רק 38% מהמנהלים הבכירים שהשתתפו בסקר הרבעוני אמרו כי החברות מתכוונות להגדיל את מצבת כוח האדם בחברה בחצי השנה הקרובה, ירידה ביחס ל-44% שחשבו כך במאי

מרבית המנהלים הבכירים לא צופים כי המיתון יסתיים עד 2011. המנהיגים העסקיים הופכים ליותר ויותר פאסימיים ביחס למצב הכלכלה, ומעריכים כי המיתון לא יסתיים תוך מספר חודשים וכי אינם צופים כי יעסיקו עובדים חדשים בזמן הקרוב, כך עולה מסקר חדש שפורסם ועליו דווח ברשת CNBC.

מדד האופטימיות העסקית, על פי ממצאי סקר שנערך מדי רבעון ע"י חברת רו"ח גרנט ת'ורנטון, צנח ל-58.4 נקודות באוגוסט לעומת שיא של 67.6 נקודות שנקבע במאי. על פי הסקר רק 34% מסך של יותר מ-350 מנהלים בכירים שהשתתפו בסקר, אמרו כי הם מצפים כי הכלכלה תשתפר ב-6 החודשים הבאים, מדובר בירידה חדה לעומת 63% אשר חשבו כי הכלכלה תשתפר בסקר הרבעוני שפורסם במאי.

שלושה רבעים מהמנהלים שהשתתפו בסקר אינם חושבים כי המיתון יסתיים עד 2011, לכל המוקדם.

"המנהלים הבכירים רואים את המצב כמו שהוא, לא כפי שהיו רוצים לראות אותו" אמר בראיון ל-CNBC לו גרבובסקי, COO בפירמת רו"ח שערכה את הסקר. לדבריו "כאשר מסתכלים על היציבות ברמת האבטלה, 9.5%, על הירידה בביקושים למוצרים בני קיימא, התחלות הבנייה בשוק הנדל"ן והמכירות של בתים חדשים שירדו, כמו גם שיעור החיסכון שעולה - רואים סטגנציה".

גם ביחס לשוק התעסוקה האמריקני הצביעו דעותיהם של המנהלים על המשך הקשיים: רק 38% מאלה שהשתתפו בסקר אמרו כי החברות אותם הם מנהלים מתכוונים להגדיל את מצבת כוח האדם בחברה בחצי השנה הקרובה, ירידה ביחס ל-44% שחשבו כך במאי, עם זאת ביחס ל-26% שחשבו כך לפני שנה מדובר בעלייה.

גרבובסקי טוען כי החברות במשק האמריקני הפחיתו במהלך המיתון את כוח האדם שלהם ושימרו רק את כוח האדם הנדרש להם.