וורן באפט חוגג 80; "אני מתכנן לעבוד עד אחרי גיל 100"

"האורקל מאומהה" צפוי בשנה הקרובה להגדיל את עומס עבודתו ■ לבד מאהבתו להמבורגרים ולהרגלו לגמוע כמה משקאות של קולה ביום, באפט לא מראה סימנים לבעיות בריאות

וורן באפט, "האורקל מאומהה", חוגג היום (ב') 80 שנה, ובשנה הקרובה הוא צפוי להגדיל את עומס עבודתו.

בפברואר 2007 אמר באפט, בפגישה השנתית של בעלי מניותיה של ברקשייר הת'אוויי, כי תוחלת החיים הצפויה שלו היא לעוד 12 שנים, מה שאומר שהוא אמור להיות בסביבה עד גיל 88 לפחות. אלו העוקבים אחר באפט אומרים שמצבו רק משתפר עם השנים, ומחשבון מקוון מעריך שהוא יחיה לפחות עד גיל 92. כך כותב ה"וול סטריט ג'ורנל".

"אני מתכנן לעבוד גם אחרי גיל 100, אבל בכדי לעשות זאת, ייתכן שעלי לחשוב מחוץ לקופסה", אמר באפט ל-Deal Journal.

לבאפט אין כל כוונה לפרוש, פשוט משום שהוא אוהב את עבודתו. אך כשהבלתי נמנע אכן יקרה, דירקטוריון ברקשייר צפוי למנות מנכ"ל חדש לנהל את העסק ובנוסף, מנהל אחד או יותר שיפקחו על השקעותיו. כרגע, ישנם 3 מועמדים לתפקיד המנכ"ל, כשהמוביל ביניהם הוא דייוויד סוקול, 53, יו"ר MidAmerican Energy Holdings ומנכ"ל NetJets.

גולדמן זאקס צין לאחרונה כי תחלופת ההנהלה של ברקשיר מהווה סיכון עיקרי לערך העתידי של החברה וליכולתה להמשיך לזהות השקעות טובות ולהניב תשואות גבוהות מהממוצע. "הפרישה מהווה הזדמנות טובה לראות כיצד ברקשייר מסתגלת לשינויים", אמר פול האוורד, אנליסט עצמאי.

לבד מאהבתו להמבורגרים ולהרגלו לגמוע כמה משקאות של קולה ביום, באפט לא מראה סימנים לבעיות בריאות. אולם, הוא מכיר בכך שעשויה להגיע העת, בה יכולותיו המנטליות תתחלנה לדעוך. הוא אמר שהוא סומך על ביל גייטס - חברו הקרוב וחבר בדירקטוריון של ברקשייר - שיאותת לו כשיגיע הזמן לפרוש. במכתבו השנתי לבעלי המניות ציין באפט שהוא מודע לבעיות שעשויות לנבוע אם אכן היכולות המנטליות שלו תשתבשנה, "אם ההתנוונות תלווה במחשבות אשלייתיות שאני מגיע לשיאים חדשים של גאונות ניהולית", זה באמת יהפוך לסוגייה. "כשיכולותיו של אדם דועכות", כתב "כך גם יכולת ההערכה העצמית שלו, ובד"כ צריך שמישהו אחר יתריע על כך".