כן, גם השנה: המורים ישביתו מחר את הלימודים בכיתות ז'-י"ב

ארגון המורים "עוקף" את החלטת בית הדין לעבודה ומודיע: "נקיים שביתת אזהרה בת יום אחד ולא נפתח את בתי-הספר" ■ העילה: טרם נחתם הסדר קיבוצי עם המורים בחינוך העל-יסודי

כל שנה כמו שעון, מגיע ה-1 בספטמבר ואיתו איומי ההשבתה ש"מאריכים" באופן מלאכותי את החופש הגדול: יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, הודיע היום (ג') כי שנת הלימודים לא תיפתח מחר בבתי הספר העל יסודיים וכי מורי הארגון לא יפתחו את שנת הלימודים בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ. לדבריו, מדובר בשלב זה בשביתת אזהרה בת יום אחד.

במרכז ההחלטה העימות בין משרד החינוך, המעסיק את המורים, לבין ארגון המורים העל יסודיים המייצג את המורים המלמדים בשכבות גיל אלה. מדובר בעימות ארוך הנמשך כמה שנים, מאז החל משרד החינוך לקדם את יישום רפורמת "אופק חדש" במערכת החינוך בישראל - רפורמה אליה הצטרפו בשנים האחרונות מורי הסתדרות המורים (המלמדים בעיקר בבתי הספר היסודיים ובחלק מחטיבות הביניים - ע.ר.). השנה, צפויה הרפורמה להיות מוחלת על חטיבות הביניים, כאשר ארגון המורים מסרב לתנאים שעוגנו עם ההסתדרות ולעקרונות הבסיס ברפורמה.

העימות בין הצדדים הגיע מוקדם יותר החודש לפתחו של בית הדין לעבודה שאסר על ארגון המורים לעשות שימוש בצעד הארגוני של שביתה כחלק ממחאתם כנגד הרפורמה והחלתה על חטיבות בהן מלמדים גם מורי הארגון. עם זאת, בארגון מצאו ככל הנראה דרך "עוקפת" להחלטת בית הדין והחליטו להשבית את המערכת בטענה אחרת: העובדה כי טרם נחתם עימם הסכם עבודה קיבוצי על אף שפג כבר תוקפו של ההסכם הקיבוצי עליו היו חתומים עד לשנת הלימודים הנוכחית המורים בבית הספר העל-יסודיים.

יו"ר הארגון, רן ארז, הודיע כי מחר יודיעו המורים העל יסודיים על החלטתם באשר להמשך צעדי המחאה כנגד תנאי העסקתם.