נתוני המאקרו ממשיכים להפתיע - ולא רק בארה"ב אלא גם באירופה. המכירות ברשתות הקמעונאיות באירופה עלו ב-0.1% בחודש יולי (לעומת יוני), בעוד שבשוק ציפו דווקא לקיפאון במכירות. כך עולה מנתונים שפרסם היום (ו') האיחוד האירופי.
העלייה במכירות ביולי מגיעה לאחר עלייה של 0.2% ביוני. יש לציין שהנתונים לחודש יוני עודכנו כלפי מעלה. בהשוואה לחודש יולי 2009, המכירות ביולי עלו ב-1.1% - מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 0.7% בלבד.
הפתעה נוספת באירופה הגיע בקריאת מדד מנהלי הרכש לחודש אוגוסט. המדד אמנם ירד ל-56.2 נקודות באוגוסט מ-56.7 נק' ביולי, אך הוא היה מעל התחזיות המוקדמות של האנליסטים, שציפו ל-56.1 נק'. מדובר במדד מנהלי הרכש לפעילות הייצור, כאשר קריאה מעל 50 נקודות מלמדת על התרחבות בייצור וקריאה מתחת ל-50 נק' מראה על מיתון.
במקביל, מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים באירופה עלה לשיא של 3 חודשים - 55.9 נקודות בחודש אוגוסט, לעומת 55.8 נק' ביולי. האנליסטים ציפו למדד של 55.6 נק' באוגוסט, כך שגם כאן הייתה הפתעה לטובה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.