כלל פיננסים: ייתכן שפטריק דרהי ימחק את HOT מהמסחר

האנליסט צחי אברהם: פרמיה של 25% תמחוק את HOT מהמסחר ■ אינדיקציות ראשונות נראה, אולי, לאחר מכרז התדרים באמצע החודש הנוכחי

מניית HOT עדיין מדשדשת, למרות שהחברה פרסמה בשבוע החולף דו"חות טובים לרבעון השני עם קיצוץ בכוח-האדם וירידה בעלויות התוכן בהשפעת הבעלים החדשים של החברה, פטריק דרהי. גם ידיעות שפורסמו בעיתונות בדבר פרסום הצעות רכש ל-HOT במחיר של כ-50 שקל לא גרמו למחיר המניה להתרומם.

צחי אברהם, אנליסט בכלל פיננסים ברוקראז', אומר היום (ב') בסקירה שפרסם כי בין אם דרהי ירכוש את חלקם של בעלי המניות הגדולים ב-HOT, פישמן ומוזס, ובין אם יימזג את מירס לתוך HOT בעסקת החלפת מניות - הוא יעבור את רף ה-45%, שמחייב על-פי חוק הצעת רכש לציבור.

לאור מחיר המניה הנוכחי, המשקיעים בשוק מעריכים כי גם אם תבוא הצעת רכש - היא תיענה בחיוב על-ידי מרבית המשקיעים, כך שתגרום להקצאה חלקית לציבור. נדמה, אומר אברהם, שאף אחד לא לוקח בחשבון אפשרות נוספת: הצעת רכש מלאה ומחיקת מניית HOT מהמסחר בתל-אביב.

שימו לב למספרים: אם דרהי ירכוש את מניות פישמן ומוזס, שמחזיקים יחדיו 29% ממניות HOT - הוא ייאלץ להוסיף הצעת רכש מינימלית ל-5% ממניות הציבור, ובכך יגיע לאחזקה כוללת של כ-79% ממניות HOT. במקביל רכש דרהי את חברת הסלולר מירס בשווי של 170 מיליון דולר, ועל רקע מגמת הקונסולידציה בשוק, לא סביר ש-HOT ומירס, שמוחזקות על-ידי בעל שליטה אחד, יישארו חברות נפרדות, ולכן נראה כי צפוי מיזוג של השתיים בתוך חודשים ספורים.

העסקה תתבצע, קרוב לוודאי, דרך החלפת מניות. "גם אם ניקח הערכה גבוהה ל-HOT לפי שווי של 50 שקל למניה, דרהי יחזיק בחברה השלמה שיעור של כ-83% מהמניות ובתמחור גבוה יותר למירס, שיעור אחזקתו יכול לעלות גם ל-87% מהחברה המאוחדת", אומר אברהם.

עם זאת, עסקת בעלי עניין בין HOT למירס עשויה לעורר לא מעט בעיות מכיוון בעלי המניות הפרטיים, שאולי לא יהיו שבעי-רצון מהמיזוג, ולחשוף את דרהי לאפשרות של כישלון המהלך מעבר לחשיפת המספרים והאסטרטגיה של מירס.

האם לא פשוט יותר לבצע הצעת רכש מלאה לכל מניות HOT ולהקים מחוץ לאור הזרקורים קבוצת טלקום שלמה? שואל אברהם ועונה: פרמיה של 25% תמחוק את HOT מהמסחר. המשקיעים שמעניקים ל-HOT מחיר של 39 שקל במסחר בבורסה יותר מישמחו לקבל פרמיה של 25% על שווי האחזקה הנוכחית שלהם. אינדיקציות ראשונות נראה, אולי, לאחר מכרז התדרים באמצע החודש הנוכחי.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".