ערוץ 10 חתם על הסכם רחב היקף עם המפיק יואב גרוס

מדובר בהסכם שעשוי להגיע לעשרות מיליוני שקלים ■ גרוס יפיק עבור ערוץ 10 שורת תוכניות בידור, לאחר שבשנים האחרונות הפיק תוכניות רבות בעיקר עבור זכיינית ערוץ 2 רשת

ערוץ 10 חתם על הסכם רחב היקף עם המפיק יואב גרוס. ל"גלובס" נודע כי לפני מספר שבועות נחתם בין הצדדים הסכם לתקופה של שנתיים, במהלכה אמורה חברת ההפקות של גרוס ושותפו בני מנשה להפיק שורה של תוכניות בידור עבור הערוץ. ההסכם יכול להגיע עד לעשרות מיליוני שקלים.

העסקה היתה עשויה להשפיע בעיקר על זכיינית ערוץ 2 רשת, שגרוס הוא אחד מספקי התוכן העיקריים שלה, אולם גרוס ימשיך בקשריו העסקיים גם שם.

על-פי התוכנית האסטרטגית של ערוץ 10, בעונת 2011 אמור הערוץ להעמיד אלטרנטיבה ראויה לערוץ 2 לאורך ימי השבוע. לשם השוואה, כיום נאבק ערוץ 10 מאבק של ממש מול ערוץ 2 יום אחד או שניים בשבוע, כשהמטרה בחורף הקרוב היא להגיע ל-5 ימים ראויים.

בערוץ התחדדה ההבנה כי הדרך לעשות זאת היא באמצעות עוגני שידור בידוריים, תחום שהערוץ למעשה לא צלח בו מימיו. בין היתר זכורות הפקות כמו "שישי שואו" או תוכניתו של דודו טופז, שלא האריכו ימים. בשנים האחרונות העוגנים היחידים שהצליח הערוץ להעמיד היו בתחום הריאליטי, התחקיר והתעודה, ובתקופה האחרונה נעשה ניסיון בערוץ למצוא פורמטים של בידור עבור הערוץ.

על-פי גורמים בענף, כבר בעונת 2011 יפיק גרוס בעבור הערוץ 40 שעות של תוכנית בידור ושעשועון.

גרוס ידוע כאחד ממפיקי הבידור הבולטים בישראל. בין היתר הוא מפיק בימים אלה תוכניות כמו "צחוק מעבודה", אחד מהעוגנים המצליחים של רשת, ו"קצר משפחתי" שמצליחה פחות. במהלך השנים הפיק גרוס את "שבוע סוף" שרשמה הצלחה בעונותיה הראשונות, גם היא ברשת, ו"החברים של נאור" בערוץ 10. בעברו היה ממפתחיה המקוריים של "אחד העם 1" והפיק תוכניות כמו "שידורי המהפכה" ו"ערב אדיר".

גרוס וערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה.