קנס היציאה למנויי HOT ו-yes לא יעלה על יתרת סכום העסקה

מועצת הכבלים והלוויין קבעה כי מנוי המבקש להתנתק בטרם הסתיימה תקופת ההתחייבות שלו ישלם את הסכום הנמוך מן השניים - "קנס יציאה" או יתרת סכום העסקה שבה התקשר

מנויי הכבלים והלוויין לא ישלמו קנס יציאה גבוה מיתרת סכום העסקה שלהם - כך קבעה מועצת הכבלים והלוויין. המועצה קבעה כי HOT ו-yes ישלבו בנספחי המבצעים המוצעים על-ידם למנויים הוראה, לפיה מנוי המבקש להתנתק בטרם הסתיימה תקופת ההתחייבות שלו ישלם את הסכום הנמוך מן השניים - "קנס יציאה" או יתרת סכום העסקה שבה התקשר. כן קבעה המועצה כי החלטתה זו תחול על מבצעים קיימים.

בנוסף, המועצה תדון במהלך חודש ספטמבר באפשרות להגביל את תקופת ההתחייבות ל-18 חודשים בלבד, ולחייב את חברות הכבלים והלוויין ליצור חפיפה בין תקופת ההתחייבות של המנוי, כך שתוקף תקופת ההתחייבות עבור כל השירותים שצרך יפקע בו-זמנית במועד אחד. כך לדוגמה, שלא יהיה מצב בו תוקף ההתחייבות לתוכן יפקע במועד שונה מתוקף ההתחייבות לממיר.

המועצה תידרש גם לבחינה מחודשת של שיטת חישוב דמי היציאה במסגרת מבצעים והטבות המותנים בתקופת התחייבות. זאת לאור העובדה שהמנויים נדרשים פעמים רבות לשלם סכומים גבוהים ביותר.

יו"ר המועצה, ניצן חן, מסר כי "החלטת המועצה - לפיה בעת יציאה ממבצע בטרם סיומו יחייבו החברות את הצרכן בסכום הנמוך מבין 'החזר עלות ההטבה' לבין יתרת סכום העסקה - מהווה צעד הראשון בשורה של נושאים צרכניים שהמועצה לא תהסס לבחון על מנת לשפר את מעמד הצרכנים".