העליון: השופט מגן אלטוביה פסק סכום נמוך מדי בתביעת נזיקין

שופטי העליון פסקו פיצוי בסך 1.02 מיליון שקל לנער מטייבה שנפצע במשחק קט-רגל בביה"ס לאחר שנתלה על שער שקרס - וזאת במקום פיצוי בסך 195 אלף שקל שפסק אלטוביה במחוזי

בית המשפט העליון מותח ביקורת חריפה על שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, מגן אלטוביה, בפסק דין העוסק בדיני הנזיקין, שבו התקבל במלואו הערעור שהוגש על פסק דינו של אלטוביה, הנחשב למומחה בתחום המיסוי ולאו דווקא בתחום הנזיקין.

השופטים החליטו לפסוק פיצוי בסך 1.02 מיליון שקל לנער בן 18 מטייבה, שנפצע במהלך משחק לאחר שבמהלך משחק קט-רגל בבית-הספר נתלה על שער שקרס - וזאת במקום פיצוי בסך 195 אלף שקל שפסק המחוזי.

אף שהשופטים יצחק עמית, אסתר חיות ועוזי פוגלמן קבעו כי עיריית טייבה אחראית ל-70% מהנזק, ואילו המורה, מנהל בית-הספר ומשרד החינוך אחראים ב-10% כל אחד בלבד - בשורה התחתונה תשלם המדינה את מלוא הפיצוי, בשל העובדה שעיריית טייבה מצויה בהקפאת הליכים עקב חדלות פירעון.

זאת לאחר ששופטי העליון קיבלו את גישתה של עו"ד ענת גינזבורג שייצגה את הנער שנפגע והוריו, לפיה יש לחייב את הנתבעים "ביחד ולחוד" - ולא לפטור את המדינה מאחריות לתשלום הכולל.

העליון התערב גם בקביעת גובה הפיצוי, תוך מתיחת ביקורת על אלטוביה: "פסק דינו של בית המשפט המחוזי סוטה בעליל מהמקובלות בתביעות כגון זו בשני ראשי נזק עיקריים, הפסד השתכרות בעבר ובעתיד וכאב וסבל".

העליון הסתייג גם מקביעת השופט אלטוביה, ולפיה רשלנות המורה לספורט מנתקת את הקשר הסיבתי בין רשלנות משרד החינוך או העירייה או המנהל. (ע"א 7008/09).