השורטיסטים פותחים שנה: זינוק של 51% ביתרות על ישראמקו

המוכרים בחסר אמביוולנטים לגבי מניות הקידוחים: השורטים על גבעות צמחו ב-1%, על אבנר ירדו ב-17% ■ מאמינים בטבע: היתרות בחסר על המניה נפלו ב-18% ל-14.17 מיליון שקל

רגע לפני פירסום הדו"ח ההנדסי של גבעות ביום ד' הקרוב ועל רקע המשך השיח הציבורי הער בסוגיית התמלוגים - מפרסמת היום הבורסה בת"א את יתרות השורטים על המניות באחד העם, נכון לערב ראש השנה ובתום שבוע המסחר המקוצר שנחתם שם בשבוע שעבר.

על פי הנתונים, זינקה יתרת השורטים על מנית ישראמקו בשיעור אדיר של 51% (במושגי יחידות) והסתכמה בסכום כולל של 4.31 מיליון שקל, נכון לערב החג.

מנגד, יתרות השורט על מנית אבנר דווקא צנחו ב-17% ביחס לשבוע הקודם לסכום כולל של 7.7 מיליון שקלים.

ומה עם גבעות? המניה עדיין מרכזת סכום ענק של יתרות שורט מצד משקיעים שמסרבים להאמין בחלומות הגז של אזור ראש העין רבתי וממשיכים להמר על נפילת המניה. השבוע עלו יתרות השורט על המניה בשיעור צנוע של 1% והסתכמו בסכום כולל של 21.44 מיליון שקל - פי 3 מיתרות השורט על אבנר.

גם השבוע, יתרות השורט על גבעות גבוהות משמעותית גם מיתרות המכירה בחסר של טבע : מנית העם נהנית מאמון גובר של המשקיעים השבוע שהקטינו את יתרות השורט על המניה בשיעור מרשים של 18% לסכום כולל של 14.17 מיליון שקלים "בלבד". משמעות הדבר היא שיתרות השורט על גבעות עדיין גבוהות ב-50% מיתרות השורט על מניית טבע.