AIG במו"מ על תוכנית שתזרז את שחרורה מבעלות הממשל

המטרה: להחזיר לממשל את הכספים שהושקעו בקבוצה מאז הלאמתה

קבוצת הביטוח AIG מנהלת מו"מ עם פקידי ממשל אמריקנים על תוכנית שתזרז את יציאתה של הקבוצה מן הבעלות הממשלתית, כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" בצטטו מקורות יודעי דבר.

העיתון מסר שתוכנית היציאה הזו לעצמאות עשויה להיות מופעלת במחצית הראשונה של 2011 והיא מיועדת להחזיר לממשל את כל כספי משלם המסים שהושקעו בחילוץ הקבוצה בשנתיים האחרונות.

במסגרת התוכנית עשוי משרד האוצר האמריקני להמיר מניות בכורה בקבוצה בשווי 49 מיליארד דולר במניות רגילות שלה. מהלך כזה יעלה את אחזקת הממשל ב-AIG אל מעל 90% מ-79.8% כעת, מסר העיתון.

אך אחרי ההמרה הזו, המניות הרגילות יימכרו בהדרגה למשקיעים פרטיים, מה שיפחית את הבעלות של הממשל ואולי גם יכניס לו רווח, אם ערכן של המניות יעלה בינתיים.

"המטרה שלנו נשארה בעינה: להחזיר למשלם המסים את כספיו ולמצב את AIG כחברה חזקה ועצמאית שראויה לאמון המשקיעים", מסרה דוברת של החברה לעיתון. היא סירבה למסור פרטים נוספים.

AIG ניצלה מפשיטת רגל לפני שנתיים הודות לחבילת סיוע בהיקף שיא של 182.3 מיליארד דולר שסיפק לה הממשל האמריקני - לאחר שהסתבכה בביטוחי אשראי, כולל אג"ח מבוססות משכנתאות סאב-פריים, במאות מיליארדי דולר בשיא המשבר הפיננסי.

לקראת הנפקה בהונג קונג

AIG מצפה לקבל כבר השבוע אישור להנפקת חטיבת ביטוח החיים שלה באסיה, AIA, בבורסת הונג קונג במטרה לגייס 15 מיליארד דולר, מסרו שני מקורות מקורבים לחברה. ההנפקה היא חלק מתוכנית השלת הנכסים של AIG בניצוח המנכ"ל שלה, רוברט בנמשה, שנועדה להחזיר את כספי החילוץ שקיבלה לאחר שהגיעה לסף קריסה בשיא המשבר הפיננסי לפני שנתיים.

לפני שבועיים הגישה AIG בקשה להנפקה בבורסת הונג קונג. אף שההנפקה מאושרת בדרך כלל כחודש מרגע הגשת הבקשה, השימוע בנוגע ל-AIA יהיה מוקדם מהצפוי - מה שאומר שההנפקה עשויה להתבצע באוקטובר ולא בנובמבר כפי שתוכנן.