הסושיה תובעת את ערוץ 10: השמיץ את הטונה במנה בלי טונה

הרשת תובעת 200 אלף שקל ודורשת כי הכתב ניב גלבוע יתנצל ויבהיר בתוכנית "לילה כלכלי" כי טעה בהכרזות שהכריז בנוגע לקיומה של "טונה מקופסת שימורים" במנה של הסושיה

רשת המסעדות "הסושיה" תובעת את הכתב ניב גלבוע ואת ערוץ 10 על רקע ביקורת בעניינה ששודרה בתוכנית "לילה כלכלי". הרשת תובעת 200 אלף שקל בגין מה שהיא מכנה "הכפשת שמה ופגיעה במוניטין שלה".

הרשת הגישה היום (ג') לבית המשפט השלום בתל-אביב, באמצעות עו"ד בנימין חורף ממשרד יגאל ארנון ושות', תביעה בה היא דורשת כי גלבוע יתנצל ויבהיר לצופים בתוכנית "לילה כלכלי" כי טעה בהכרזות שהכריז בכל הנוגע לקיומה לכאורה של "טונה מקופסת שימורים" במנה של הסושיה.

על-פי התביעה, בכתבה הזמין גלבוע טלפונית מנה המכונה "קומבינציה א'", שאינה מכילה כלל דג טונה. למרות זאת, במהלך הכתבה גלבוע בחן בעיניו את מנת הסושי שקיבל, הכריז כי מדובר בטונה מקופסה ואף העניק למנה את הציון אפס בקטגוריית הטעם.

עוד נכתב כי שעות ספורות לפני שידור הכתבה פנה נציג ערוץ 10 אל "הסושיה", מסר לה כי עומדת להיות משודרת כתבת ביקורת מזון, וביקש לדעת מה מכיל מוצר של "הסושיה" הנקרא "ספייסי טונה" והאם הוא מכיל טונה מקופסת שימורים. "הסושיה" הבהירה כי המוצר אכן מכיל טונה, אולם היא קצוצה ומתובלת, וכי "הסושיה" אינה משתמשת בטונה מקופסת שימורים. התגובה נשלחה, על-פי התביעה, מבלי שידעו במסעדה כי הוזמנה מנה שאינה מכילה טונה.

בכתב התביעה מודגש כי נתחי הדג בהם משתמשת "הסושיה", המונה 9 סניפים, הינם אך ורק נתחים של דגים שנרכשו טריים או קפואים.

מערוץ 10 נמסר תגובה: "קיבלנו את כתב התביעה, ונגיב עליה בדרך המקובלת בבית המשפט".