וול סטריט ננעלה בעליות: סביינט זינקה 35%; רדוור נפלה 10%

הנאסד"ק התחזק 0.5%, הדאו-ג'ונס וה-S&P500 עלו 0.4% בתגובה לנתוני המאקרו אודות הייצור התעשייתי ומחירי היבוא והיצוא ■ הדולר התחזק לאחר התערבות הבנק המרכזי ביפן

הבורסות בוול סטריט ננעלו היום (ד') בעליות לאחר פתיחה שלילית בתגובה לשטף נתוני מאקרו מעורבים אודות מדד האמפייר סטייט, הייצור התעשייתי ומחירי היבוא והיצוא. ברקע, המשקיעים מתארגנים לקראת "הפקיעה המכושפת המרובעת" שתתרחש ביום שישי הקרוב. בזירת המט"ח הושפע הדולר מהתערבותו של הבנק המרכזי של יפן במסחר, לראשונה מאז 2004, לאחר שהין התחזק לשיא של 15 שנה.

סוכנות בלומברג דיווחה היום כי פימקו, מנהלת קרן האג"ח הגדולה בעולם בראשותו של ביל גרוס, ביצעה הימור בגובה 8.1 מיליארד דולר כי ארה"ב לא תחווה עשור של דפלציה כמו זה ששיתק את יפן בשנות ה-90. "אנחנו חושבים שהאפשרות שארצות הברית תעבור 10 שנים של הקפאת מחירים או נפילת מחירים היא בלתי סבירה", אמר מיהיר ווראה מפימקו.

שטף נתוני מאקרו

ב-14:30, שעון ישראל, פורסם מדד האמפייר סטייט של ה'פד' לחודש ספטמבר פורסם ונקבע ברמה של 4.1 נקודות. על אף שמדובר בנתון חיובי, מעל ה-0, המצביע בכך על שיפור בתנאי ענף הייצור בניו יורק - הרי שרמת השיפור והצמיחה היא הנמוכה ביותר שרשם המדד מאז חודש יולי 2009. במקביל פורסם מדד מחירי המוצרים המיובאים לארה"ב שהצביע על גידול של 0.6% במחירים. עליית מחירים זו נרשמת בהמשך לעליה של 0.2% בחודש שעבר.

מאוחר יותר, כרבע שעה לפני פתיחת המסחר, פורסמו נתונים אודות הייצור התעשייתי וניצולת הייצור לאוגוסט בארה"ב. הנתונים הצביעו על עלייה של 0.2%, כאשר הצפי היה לעלייה יותר חדה של 0.3%. שיעור ניצולת היצור ירד ל-74.7%, כאשר צפי האנליסטים היה ששיעור הניצולת דווקא יעלה ל-75.1%.

משרד העבודה האמריקני הראה כי מחירי הסחורות שיובאו לארה"ב עלו בשיעור חד מהצפוי באוגוסט, בעקבות זינוק במחירי הנפט והמזון. מחירי הייבוא עלו ב-0.6% באוגוסט, פי שניים מתחזיות אנליסטים ובהמשך לעלייה מתוקנת של 0.1% ביולי. אם מוציאים את מחירי הנפט, מחירי הייבוא עלו ב-0.2%, עלייה ראשונה מאז מאי.

מי יקנה את רדוור?

מניית בואינג ריכזה עניין, כאשר היא מצפה להחלטת ארגון הסחר העולמי (WTO) בעניין הסובסידיות הממשלתיות להם זכתה.

מסטרקארד בלטה בעלייה לאחר שהודיעה על כוונה לרכוש חזרה מניות בהיקף של מיליארד דולר וכן העלתה את תחזית הצמיחה ברווחים ל-20%. היום תקיים החברה את מפגש האנליסטים השנתי.

מניית רדוור תיקנה מטה לאחר שזינקה אתמול בכ-40%, לאחר הפרסום ב"גלובס" כי החברה תירכש על ידי HP או IBM בתמורה לכמיליארד דולר. רדוור של האחים זיסאפל מנהלת מו"מ להימכר לפי מחיר של 45 דולר למניה.

סביינט קיבלה אתמול את האישור הנכסף מה-FDA וזינקה 22% במסחר המאוחר. ה-FDA מסר כי התרופה לטיפול במחלת השיגדון, אשר אישורה נדחה בשנה שעברה, אושרה כעת לשיווק תחת תנאי REMS.

אודיוקודס הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול על רקע חתימתה על הסכם עם טושיבה ולאחר שהשתתפה אתמול בכנס בארה"ב.

חברת נס טכנולוגיות הדואלית ריכזה עניין לאחר שהודיעה על זכייה בחוזה של 14.1 מיליון שקל ל- 5 שנים עם מיתב - תאגיד איזורי למים וביוב בע"מ, לאספקת שירותי פיתוח, שיפור ותחזוקה של מערכת ה-ERP והחיוב (billing) המבוססת על SAP. החוזה כולל אופציה להארכה ל- 3 שנים תמורת 8.5 מיליון שקל.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]