ראסל: "זה הסוף של השוק; לקנות מניות לכל החיים? שטויות!"

נביא הזעם ריצ'רד ראסל תוקף בחריפות את באפט, שטוען כי יש לקנות מניות ולהחזיק בהן לטווח הארוך ■ "זהו הסוף של עשור האיוולת; ככל שאני רואה יותר את אובמה - אני מוציא יותר כסף"

"לאחר עשור של ירידות שערים שבשיאן תוכניות החילוץ הממשלתיות הבומבסטיות בארה"ב בהיקף של כטריליון דולר, הכסף הזה נמצא היום במבחן התוצאה - והתוצאה היא ברורה - זהו הסוף של עשור האיוולת בארה"ב", כך אומר "גורו ההשקעות" ריצ'רד ראסל, בניוזלטר האחרון שלו השבוע.

כזכור, ראסל זיגזג בדעתו בחודשים האחרונים: במאי טען כי השוק בדרך לקריסה, ביולי טען כי הראלי בוול סטריט צפוי להימשך, וחודש לאחר מכן שב לפסימיות וטען כי שוקי המניות מתפוררים לנגד עינינו. אבל במשהו אחר הוא עקבי - בגיזה שלו לגבי ההשקעה בזהב.

ראסל ממליץ כבר חודשים למנויי הניוזלטר שלו ("Dow Theory Letters") לנקות אורוות ולמכור מכל הבא ליד בכדי להשיג נזילות, ולהעביר את כל הכסף לזהב. לדבריו, עידן "החיים הטובים" בוול סטריט הגיע לסיומו - ואת זאת השווקים אמרו לו, כמיטב המסורת מבית ראסל. הכסף הממשלתי שמדפיסים הבנקים המרכזיים נמצא כעת במבחן התוצאה - ולהערכתו של ראסל הדבר יתברר כהונאה, והזהב יתברר כדבר האמיתי.

"זהו הסוף של שוקי המניות בכל הנוגע לקסם שהם מקרינים וההבטחה לעתיד ורוד. זהו הסוף לתיאוריה של וורן באפט שאומר כי יש לקנות מניות טובות ולהחזיק בהן לכל החיים - זה פשוט שטויות", אומר ראסל. "האמריקנים כבר לא יכולים להיות בטוחים בפנסיה שלהם, כבר לא יכולים בוודאות להבטיח עולם של הזדמנויות לילדים שלהם - וזה מפחיד", הוא מוסיף.

מה שעוד אומרים השווקים לראסל, הוא כי ייתכן ואמריקה תחדל מלהיות אימפריה מובילה בזירה העולמית, ותהפוך לרפובליקה ותו לא. "ככל שאני רואה ושומע יותר את אובמה וגייתנר, אני יותר נוטה להוציא את הכסף מהמניות ולהעבירו לזהב - הממשל הוא פשוט מועקה על האומה האמריקנית, אבל אל תטרחו להילחם בהם - פשוט הגנו על עצמכם ותשקיעו בזהב", אומר ראסל לסיכום.