רם לנדס במו"מ להפקת החדשות המקומיות של HOT

ב-HOT מתכוונים למנף את החדשות המקומיות ככלי אסטרטגי בדרך להעלאת ערוץ חדשות

חברת ההפקה "קודה" של רם לנדס היא אחת המועמדות העיקריות להחליף את רשות השידור בהפקת החדשות המקומיות של HOT. ל"גלובס" נודע כי בין לנדס ובין חברת הכבלים מתנהל משא-ומתן במטרה להפוך את "קודה" לגוף שיפעיל את 6 מהדורות החדשות באזורים השונים ברחבי הארץ, ובכללם מהדורת חדשות בערבית.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", בכבלים בוחנים להחליף את רשות השידור בהפקת מהדורות החדשות המקומיות. כ-25 מיליון שקל מתמלוגי חברות הכבלים והלוויין למדינה מועברים להפקת החדשות המקומיות, שבשנתיים האחרונות מופקות על-ידי השידור הציבורי ומשודרות בערוץ הקהילתי 98.

בעוד שברשות השידור היו רוצים להמשיך ולשדר את החדשות המקומיות, גם מתוך תחושה שמדובר במהלך בעל משמעות ערכית ציבורית - בכבלים, הגוף המזמין, היו מעדיפים למנף את החדשות הלוקאליות ככלי אסטרטגי.

בתקופה האחרונה גם ב-yes, כמו גם ב-HOT, מעלים שוב ושוב את הכוונה להעלות ערוץ חדשות משותף. מאחורי רעיון זה, העומד לפי שעה תלוי במועצת הכבלים והלוויין, ניצבת התפיסה לפיה עם צמיחת ה-DTT (החבילה הדיגיטלית), יש להעמיד תחליפים למוצרים הקיימים אך ורק בערוצי הברודקאסט.

פיתוח חדשות מקומיות בעלות פרופיל גבוה יותר שיקודמו לערוץ נצפה יותר מהערוץ הקהילתי, עשוי להוות במה לצמיחת ערוץ חדשות שכזה.

לנדס נחשב לאחד מאנשי החדשות - ובשנים האחרונות גם ההפקה - המוכרים בישראל. הוא לקח חלק בהקמת חדשות 2 וחדשות 10 ושימש כמנכ"ל הראשון בחברה. במהלך חייו המקצועיים שימש כעיתונאי וכעורך גם בעיתונות המודפסת, בין היתר בעיתון "הארץ" וב"ידיעות אחרונות". בשנים האחרונות, בין הפקותיו במסגרת "קודה" הפיק את "מחוברות", "מחוברים" ו"חשופים".

יש לציין, עם זאת, כי בכבלים עדיין בוחנים שיתופי-פעולה גם עם גורמים אחרים בשוק, אולם רעיון המשך שיתוף-הפעולה עם רשות השידור ירד כנראה באופן סופי מהפרק.

מיד אחרי החגים יפרסם יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, את המלצתו באשר להקמת ערוץ חדשות ישראלי טלוויזיוני ראשון - כאשר ערוץ משותף לכבלים ולוויין יכולה להוות אלטרנטיבה ליציאה למכרז לערוץ שכזה.

לנדס סירב להתייחס לידיעה. מ-HOT לא נמסרה תגובה.