מזומן לחשבון: 4 חברות תרופות המחלקות דיבידנד שמן

הבלוגר מארק רידיקס (Mark Riddix ) ממליץ, במאמר המתפרסם באתר סיקינג אלפא, על מניות פייזר, אלי לילי, גלאקסו-סמית'קליין ובריסטול-מאיירס סקוויב

דיבידנדים מהווים תמריץ חשוב מאוד למשקיע להכנס למניה מסויימת, על אחת כמה וכמה בתקופות בהם הריבית מאוד מאוד נמוכה וכך גם תשואות האג"ח. בתקופה כזו, חברות יציבות עם מאזנים חזקים המחלקות דיבידנד גבוה יחסית מהוות השקעה טובה בדרך כלל.

הבלוגר מארק רידיקס (Mark Riddix ) ממליץ, במאמר המתפרסם באתר סיקינג אלפא, על מניות של 4 חברות מתעשיית התרופות המחלקות כיום דיבידנדים המשקפים תשואה הגבוהה מ-4%.

1. פייזר - המניה אמנם לא הסבה נחת למשקיעים בשנים האחרונות אולם החברה מחלקת דיבידנד עם תשואה שעומדת היום על כ-4.2%. חשוב מכך: הדיבידנד הוא בר קיימא, כלומר הסיכוי שהוא יקטן בשנים הקרובות הוא נמוך. יש גם מקום להעלאת דיבידנד.

2. אלי לילי - לאלי לילי יש תשואה גבוהה עוד יותר, כ-5.5%. יש מקום להעלאת דיבידנד מכיוון שכיום מהווה הדיבידנד פחות מ-50% מהרווח למניה.

3. גלאקסו-סמית'קליין - למרות שכמה תרופות חשובות של החברה יצאו מהגנת פטנט בשנים האחרונות, החברה הצליחה לשמור על בסיס הכנסות יציב. תשואת הדיבידנד עומדת על כ-4.6% ולחברה יותר מ-10 מיליארד דולר בקופה.

4. בריסטול-מאיירס סקוויב - תשואת הדיבידנד שלה עומדת על כ-4.7%. המכפיל עומד על כ-13 ולחברה יש מספר תרופות מבטיחות בצנרת. בינתיים יכולים המשקיעים להנות מהדיבידנד, עם סיכוי לעליית ערך המניה ורווחי הון.