התסריט כבר ידוע: עוד 6 בנקים נסגרו בארה"ב בסוף השבוע

בג'ורג'יה נסגרו שלושה בנקים שניהלו נכסים בהיקף מצטרפי של כ-864 מיליון דולר ■ סגירת הבנקים תעלה למשלם המיסים האמריקני כ-348 מיליון דולר

כמדי סוף שבוע, נכנסים אנשי תאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי (FDIC) לאזורים החבוטים של המערכת הפיננסית בארה"ב וסוגרים את שעריהם של הבנקים שהתקשו לעמוד בנטל ההלוואות הגרועות. הלילה סגר ה-FDIC ששה בנקים נוספים בג'ורג'יה, ויסקונסין, ניו ג'רסי ואוהיו. בכך, הגיע מספר הבנקים שנסגרו בארה"ב מתחילת שנת 2010 ל-125.

סגירת הבנקים תעלה למשלם המיסים האמריקני, באמצעות הקרן לביטוח הפיקדונות כ-348 מיליון דולר.

בג'ורג'יה נסגרו פירסט קומרס קומיוניטי, בנק מדאגלאסביל ופיפל'ס בנק מווינדר שניהלו נכסים בהיקף מצטרפי של כ-864 מיליון דולר. ג'ורג'יה קומיוניטי אנד סאות'רן בנק רכש את הפקדונות של שלושת הבנקים האלה. הבנקים הנוספים שנסגרו הם ISN בנק מניו ג'רסי שניהל נכסים בהיקף של 81.6 מיליון דולר; בנק אוף מילפורד מאוהיו שניהל נכסים בהיקף 47.5 מיליון דולר ומאריטיים בנק מוויסקונסין עם נכסים ב-350.5 מיליון דולר.

במהלך השנה האחרונה סגרו רשויות הפיקוח בארה"ב בנקים בקצב המהיר ביותר ב-17 השנים האחרונות ועדיין לא רואים את הסוף מאחר ובנקים נוספים צפויים להיסגר על רקע החובות השהצטברו בהם כתוצאה בעיקר ממשבר הנדל"ן החמור הפוקד את ארה"ב.

ה-FDIC מבטחת פקדונות ב-8,195 מוסדות פיננסיים המחזיקים בנכסים בהיקף של 12.5 טריליון דולר ומפצה את הלקוחות בעבור פקדונותיהם בעד 250,000 דולר לחשבון במקרה של קריסת הבנק המבוטח. התאגיד צופה שההפסד המצטבר מביטוח הפיקדונות בנקים שיקרסו יגיע ל-100 מיליארד דולר עד 2013, כאשר הקריסות של 140 בנקים ב-2009 עלו לו למעלה מ-30 מיליארד דולר.