ערוץ 10 חוזר לשדר את משחקי מכבי תל-אביב ביורוליג

במסגרת המו"מ עם HOT ,yes וערוץ הספורט סוכם כי ערוץ הספורט ישדר במקביל את המשחקים בערוץ ה-HD שלו ■ על המו"מ בין הצדדים פורסם לראשונה ב"גלובס"

בתום עונה אחת של הפסקה, משחקי מכבי תל-אביב ביורוליג חוזרים לערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי בסיומו של משא-ומתן ממושך שנמשך כ-3 חודשים בין ראשי ערוץ 10 לבין HOT, yes וערוץ הספורט, סיכמו הצדדים כי הזכויות לשידור המשחקים בימי חמישי לעונת 2010/11 יחזרו לערוץ 10, אחרי שבעונה שעברה שודרה מכבי בערוץ הספורט.

על המשא-ומתן בין הצדדים דווח לראשונה ב"גלובס".

הקושי העיקרי בעסקה היה העובדה שהיו מעורבים בה 3 גופים שלמעשה החזיקו בזכויות: ‏HOT‏, ‏yes‏ וערוץ הספורט. בקיץ 2009 מימנו חברות הכבלים והלוויין עבור ערוץ הספורט את רכישת הזכויות ל-3 עונות, עבור כ-3 מיליון דולר לעונה.

הסיבה העיקרית למהלך של חברות הכבלים והלוויין אז היה ניסיון למנוע מעבר של מנויים לממירי ה-‏‏DTT‏ שנכנסו אז לשוק, באמצעות רכישת תכנים אטרקטיביים. אלא שלאור נתוני הרייטינג הנמוכים יחסית וגם בשל ניסיון לחסוך עלויות, החליטו בכבלים ובלוויין לנסות ולשחרר את הזכויות.

במסגרת ההסדר הכספי בין הצדדים, HOT ו-yes יספגו חלק מהפער בין עלות רכישה לבין המכירה לערוץ 10. ערוץ הספורט לשדר במקביל את המשחקים בערוץ ה-HD שלו. החתימה הרשמית על ההסכם צפויה השבוע.

זו תהיה העונה הרביעית שערוץ 10 משדר את מכבי תל-אביב ביורוליג, על פני 3 תקופות זמן נפרדות. לראשונה שידר את הצהובים ביורוליג בעונת 2002/03 עבור סכום שיא של 6.96 מיליון דולר; הערוץ חזר לשדר את מכבי בעונות 2007/08 ו-2008/09, אז שילם כ-4 מיליון דולר לעונה.