הכסף מאחורי עסקת השידורים של מכבי ת"א בערוץ 10

התשלומים ייקבעו לפי ההתקדמות של הצהובים במפעל ■ עונה אירופית מקסימלית, שתביא את מכבי ת"א לגמר הפיינל-פור, תעלה כ-13.5 מיליון שקל עוד לפני עלויות הפקה

בתום עונה אחת של הפסקה, שידורי מכבי תל-אביב ביורוליג חוזרים לערוץ 10. הערוץ ישדר את משחקי הצהובים בשנתיים הקרובות - כאשר הסכום שישלם ל-HOT ול-yes, המחזיקות בזכויות השידור, ייקבע לפי כמות המשחקים שישודרו וההתקדמות של מכבי במפעל.

אז כמה למעשה ישקיע ערוץ 10, מלבד עלויות הפקה? עד שלב הטופ-16 ישלם הערוץ סכום של כ-140 אלף דולר למשחק, ובסך-הכול 2.25 מיליון דולר ל-16 משחקים. במקרה שמכבי תגיע להצלבה, המחיר למשחקי ההצלבה יעלה בכ-15% למשחק. עבור משחק חצי גמר הפיינל-פור ישלם ערוץ 10 עוד כ-50% בהשוואה לסכום הבסיס, ועבור משחק הגמר (אם מכבי תגיע לשם) ישלם הערוץ כ-260 אלף דולר.

כך שעונה אירופית מקסימלית, שתביא את מכבי תל-אביב עד לגמר הפיינל-פור בברצלונה במאי 2011, תעלה לערוץ 10 כ-13.5 מיליון שקל, עוד לפני עלויות הפקה.

ערוץ 10 חיזק בחודש האחרון את פלטפורמת הספורט שלו, אחרי שרכש גם את משחקי נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2012. המשמעות: הערוץ התחייב לשנתיים הקרובות על רכישה של זכויות שידור ספורטיביות בסכום של למעלה מ-20 מיליון שקל.

על המשא-ומתן על רכישת זכויות השידור של מכבי תל-אביב ביורוליג על-ידי ערוץ 10 דווח לראשונה ב"גלובס".