לידיעת הצרכנים: החל מ-14 בדצמבר תהיו זכאים להחזר כספי

משרד התמ"ת הודיע היום על התאריך בו ייכנסו לתוקף תקנות ההחזר הכספי בביטול עסקה ■ בימים הקרובים תוציא הרשות לסחר הוגן הנחיות מחייבות בנושא שתופצנה לכלל העוסקים

הפרסומים הרבים על המהפכה הצרכנית שמבטיחה החזר כספי לצרכן הותירה צרכנים מבולבלים, ורבים חשבו שהתקנות כבר מיושמות הלכה למעשה בחנויות.

משרד התמ"ת מודיע היום (ב') כי נקבע תאריך לכניסתן של התקנות לתוקף: 14 בדצמבר הקרוב. בימים הקרובים תוציא הממונה על הרשות לסחר הוגן הנחיות מחייבות אשר תופצנה לכלל העוסקים, כדי לאפשר להם את ההתארגנות הנדרשת עד התאריך המדובר.

תקנות ההחזר הכספי צלחו כזכור את המשוכה האחרונה בוועדת הכלכלה ביולי האחרון, בתום סאגה ארוכה וממושכת שנפרסה על פני 5 שנים.

הזכות לקבלת החזר כספי במזומן תחול על מוצרים כמו ריהוט, ציוד לבית ולגן, מכשירים חשמליים, ביגוד והנעלה, מוצרים ארוזים שאריזתם לא נפתחה ועוד - וכן על שירותי תיירות (פרט לתיירות חוץ), שירותי קוסמטיקה ואסתטיקה, שירותי התקשורת למיניהם, מנויים שונים כגון למועדון היכרות ושידוכים או הגרלות והימורים ועוד.

לרוב מדובר ב-14 יום מיום עשיית העסקה או קבלת המוצר, אולם במקרים מסוימים כגון ביגוד והנעלה נקבעה תקופת ביטול קצרה יותר של 3 ימים. זכות הביטול לא תחול על ריהוט שהורכב בבית הצרכן, מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן, מוצרי מזון, תרופות ותוספי תזונה, הלבשה תחתונה ועוד.