גאדג'טים: סוני אריקסון Vivaz - סלולרי בינוני, מצלמה טובה

הטלפון החדש של החברה מרגיש בעיקר כמו טעות של ראשי סוני אריקסון ■ היצרניות ממשיכות בגישה של טלפון בינוני עם מצלמה טובה - זה כבר לא עושה מספיק את העבודה

משהו לא טוב כבר זמן רב עובר על סוני אריקסון, ובמיוחד על המכשירים היוצאים בישראל. התחושה היא שהטלפונים שמגיעים לכאן הם בעיקר הצל של טלפונים מבית היצרניות המתחרות.

ממשק: דגם Vivaz שיצא בסלקום מרגיש בעיקר כמו טעות של ראשי סוני אריקסון, בעיקר בגלל ההחלטה לשלב במכשיר את מערכת ההפעלה סימביאן של נוקיה. היצרנית לא הבינה את מה שבנוקיה לא מבינים מאז יצא האייפון: הסימביאן בגרסתה הנוכחית לא מתאימה למסכי מגע. זו בעצם התחושה שמתקבלת כאשר משתמשים בטלפון הסלולרי הזה. המשתמש מחזיק מכשיר נחמד מאוד עם יכולות טובות, אבל בסופו של דבר, פשוט לא כיף לעבוד איתו.

ויואז - VIVAZ
 ויואז - VIVAZ

מובן שסוני אריקסון לא השאירה את הסימביאן, סדרה 60 בגרסה 5, בצורה זהה לזו שבנוקיה, והוסיפה אלמנטים משלה כמו נגן המוזיקה המוצלח של החברה ויישום ה-Track ID המאפשר להקליט מספר שניות משיר ולקבל זיהוי שלו. חוץ מזה, יש כאן יישום מובנה ליו טיוב לצפייה בקליפים רק באיכות נמוכה (גם במצב WiFi), יכולת קריאת מיילים בינונית ודפדפן אינטרנט לא נוח לגלישה, בעיקר כי הוא לא כולל מולטי טאץ' וקשה מאוד להתמצא בעמודים כאשר גולשים בו.

מסך: 3.2 אינץ' באיכות טובה. ניתן גם להפוך את המסך על מנת להשתיק שיחות. לערכה מצורף עט מגע, שאמורים לתלות בצד המכשיר. הבעיה, שזה נותן תחושה של שנת 2007.

צילום: גולת הכותרת היא מצלמת הווידיאו המצלמת סרטים באיכות HD (720p). מדובר במכשיר הראשון בארץ שמסוגל לספק את הרזולוציה הזו והוא אכן נותן תוצאות טובות ומספק פוקוס אוטומטי בכל זמן צילום הווידיאו. צילום הסטילס הוא באיכות של 8 מגה פיקסל. התוצאות טובות במיוחד באור יום, אולם מגורענות בתאורה נמוכה. מלבד זה, המצלמה כוללת גם פוקוס אוטומטי וזיהוי חיוך. כדי לשמור את כל התמונות והסרטים המגיעים בנפחים גדולים, סוני אריקסון מפנקת את רוכשי המכשיר בכרטיס זיכרון של 8 ג'יגה ועוד 75 מגה זיכרון פנימי.

סוני אריקסון
 סוני אריקסון

יכולות נוספות: התקן GPS, סוללה שתחזיק לרוב יותר מיום, ומעבד במהירות 720 מגה הרץ שלא מתמודד טוב עם המכשיר.

חיסרון בולט הוא היעדר חנות אפליקציות. בעולם של טלפונים חכמים, מכשיר ללא חנות כזו הופך לכמעט ללא רלוונטי.

בשורה התחתונה: היצרניות ממשיכות בגישה של טלפון בינוני עם מצלמה מאוד טובה. הם צריכים להבין, שזה כבר לא עושה מספיק את העבודה.

מחיר בסלקום: 3,564 שקל (או 99 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 7.5.