נחשף: מי היא "סיירת מטכ"ל" הסודית שהצילה את אירופה?

חודשיים לאחר קריסת ליהמן ברדרס בסתיו של 2008, קבוצה קטנה של מנהיגים אירופיים הקימו קבוצה למשימה סודית ביותר שכונתה "הקבוצה שאינה קיימת"

חודשיים לאחר קריסת ליהמן ברדרס בסתיו של 2008, קבוצה קטנה של מנהיגים אירופיים הקימו קבוצה למשימה סודית ביותר, עד שהם כינו אותה "הקבוצה שאינה קיימת", כך חשף עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל". מטרת הקבוצה הייתה להתוות תוכנית שמטרתה למנוע חדלות פירעון באחת מ-16 המדינות של גוש האירו.

לפי הדיווח, כאשר יוון נקלעה לקשיים שנה לאחר מכן, הקבוצה שקיומה מעולם לא דווח קודם לכן, עדיין לא הייתה סגורה על אסטרטגיה. לאחר מכן, כוח המשימה נאבק כדי להתגבר על חילוקי הדעות רחבים בשאלה האם וכיצד להציל את האירו, אך לא מצאו את התשובה.

החקירות של ה"וול סטריט ג'ורנל", בהתבסס על עשרות ראיונות עם בכירים מרחבי האיחוד האירופי, חושפות כי המחלוקות בין מנהיגי הגוש האירופי כמעט הוביל לקריסת גוש האירו.

לאחר מכן, כל הנראה, אותה קבוצת חשאית קידמה בסתר את ההחלטה שהובילו גרמניה וצרפת לאשר הקמת קרן סיוע אירופית בהיקף טריליון דולר כדי להציל את המדינות השקועות בחוב בגוש האירו, זאת, שעות ספורות לאחר ששרת האוצר הצרפתית כריסטין לגארד הזהירה כי גוש היורו נמצא על סף התפרקות.

ה"וול סטריט ג'ונל" מדווח כי חברי כוח המשימה נפגשו בשוליהן של פסגות מנהיגי האיחוד האירופי בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הלילה המאוחרות, ושמרו את פגישותיהם בסודיות מוחלטת מחשש כי חשיפתן תוביל לסערה בשווקים.