אכזבה בגרמניה: המכירות הקמעונאיות ירדו ב-0.2% באוגוסט

אנליסטים בגרמניה ציפו לעלייה של 0.4% במכירות באוגוסט ■ אנליסטית: "הנתון מאכזב אך קחו בחשבון שהוא תנודתי מאוד ולעיתים קרובות מעודכן בדיעבד"

המכירות הקמעונאיות בגרמניה ירדו ב-0.2% בחודש אוגוסט לעומת יולי - נתון נמוך יותר מכפי שציפו האנליסטים. כך עולה מנתונים ממשלתיים שפורסמו היום (ו'). גרמניה היא הכלכלה הגדולה באירופה ונתוני המכירות הקמעונאיות מעידים על עוצמת הצריכה הפרטית במדינה. בהשוואה לאוגוסט אשתקד, עלו המכירות ב-2.2%.

"חרף התחזקות שוק העבודה, אמון הצרכנים ואפילו הרצון להגביר את הצריכה, המכירות הקמעונאיות לא מתרוממות", כתבה כלכלנית בכירה בבנק ING בסקירה ללקוחות הבנק. "הנתון מאכזב אך קחו בחשבון שנתון המכירות הקמעונאיות בגרמניה הינו תנודתי מאוד ולעיתים קרובות מעודכן בדיעבד".

אנליסטים בגרמניה ציפו לעלייה של 0.4% במכירות באוגוסט. לפי תחזית של איגוד הקמעונאים HDE משבוע שעבר, המכירות הקמעונאיות בגרמניה צפויות לעלות השנה ב-1.5%, הודות לירידה בשיעור האבטלה (הנמצא ברמה הנמוכה מזה 18 שנה - 7.2%) ולצמיחה החזקה במדינה.