שר האוצר היפני: מנהיגי G7 נגד תנועות מט"ח מוגזמות

למרות זאת, יושיהיקו נודה ציין כי מנהיגי ה-G7 גילו הבנה לגבי ההתערבות האחרונה של יפן בשוק המט"ח ■ "נראה לי שזה מובן כי אין כל שינוי מהותי בעמדה הפיננסית של יפן"

שר האוצר היפני, יושיהיקו נודה, אמר אתמול (ו') מנהיגי ה-G7 גילו הבנה לגבי ההתערבות האחרונה של יפן בשוק המט"ח וכי הם מסכימים כי תנועות מט"ח מוגזומת ובלתי מסודרות הן בלתי רצויות.

"אני חושב שזכינו להבנה של העמדה הבסיסית שלנו. פשוט הסברתי להם על התהליך, ונראה לי שזה מובן כי אין כל שינוי מהותי בעמדה הפיננסית של יפן", אמר נודה לאחר אחת הישיבות בפסגת ה-G7 בוושיגטון והוסיף כי הממשלה והבנק המרכזי במדינה ימשיכו להתערב בשוק המט"ח במידת הצורך.

בנוסף נודה ציין כי מנהיגי ה-G7 הסכימו על כך שתנועות מט"ח לשקף את התנאים הכלכליים הבסיסיים וכי על כלכלות מתעוררות עם עודף בחשבון השוטף לעבור למערכת מט"ח גמישה יותר.

נזכיר כי טוקיו התערבה בשוק המט"ח ורכש דולרים לראשונה זה שש שנים ב-15 בספטמבר, לאחר שהין זינק לרמה הגבוהה ביותר שלו מאז 1985. זאת כאשר עליית הין כנגד הדולר פוגעת בייצואנים המקומיים ומאיימת לפגוע בהתאוששות של יפן מהמיתון החמור מזה עשורים.

בנוסף, הבנק המרכזי של יפן החליט החודש על הקמת קרן בהיקף של כ-5 טריליון ין לרכישת אג"ח ונכסים פיננסים שונים במטרה להמריץ את הכלכלה המקומית בהמשך להורדת הריבית לרמה אפסית. בתוך כך, יציע הבנק המרכזי 30 טריליון ין בתוכנית הלוואות.