אשטון קוצ'ר בטוויטר: "בטר פלייס - מהחברות החכמות שראיתי"

הסלבריטאי הוא אורח הכבוד של כנס בזק אקספו שנערך היום בתל אביב ■ "אני בודק בטוויטר 20 פעם ביום רק לראות מה אנשים אומרים, ואיך הם מגיבים לדברים שאני מעלה"

"אני חושב שהקסם של האינטרנט בזמן אמת הוא כמו להדליק אור בחדר מאוד חשוך", כך אמר הסלבריטאי אשטון קוצ'ר (32), אורח הכבוד של כנס בזק אקספו שנערך היום (ב') בתל אביב. קוצ'ר הוא אחד המצייצים הבולטים בטוויטר, אחריו עוקבים קרוב ל-6 מיליון משתמשים, והוא הסלבריטאי המזוהה ביותר עם פלטפורמת המיקרו-בלוגינג. "זה ביקורי הרביעי בישראל - זה מקום נהדר, ומרכז אנרגטי לכל העולם".

קוצ'ר, שצייץ כבר מעל ל-6,000 פעמים, המשיך לעשות זאת גם בישראל, בה הוא מבקר בפעם הרביעית. כך, אתמול כתב קוצ'ר בטוויטר כי "בטר פלייס (של שי אגסי, נ"פ) היא אחת החברות החכמות ביותר שראיתי", ומאוחר יותר הוסיף כי "אני מאוד מתרגש לקראת כנס בזק אקספו". עם הגעתו הבוקר לכנס צייץ קו'צר פעם נוספת: "אני אוהב לקבל הצצה לעתיד".

במסגרת הביקור נפגש קוצ'ר גם עם המשקיע ד"ר יוסי ורדי, וכמו כל בכיר זר שמגיע לישראל, גם הוא מתפעל מהקהילה המקומית. "היזמים הצעירים בישראל הם מדהימים, מדובר באנשים מוכשרים וחכמים שמחפשים אחר דרכים לשנות את העולם", הוא אמר.

החיבור של קוצ'ר לטוויטר התפרסם בתקשורת בתחילת 2009, כאשר הוא הכריז על תחרות מול לארי קינג מ-CNN, כשהמנצח הוא זה שהצליח להגיע ראשון למיליון עוקבים בטוויטר. התחרות זכתה לאיזכורים בכל הבלוגים הטכנולוגיים, כמו גם ברשתות הטלוויזיה, ואף הובילה לציוץ הראשון של אופרה וינפרי, שנעשה בשידור חי. קוצ'ר הוא זה שזכה.

מעין ערוץ שידור אישי

לינוי בר-גפן, שראיינה את קוצ'ר (שהקים גם חברה לשיווק במדיה חברתית), שאלה אותו כיצד על ישראל לשווק את עצמה. "קודם כל חשוב לדעת למי אתם רוצים לשווק. לשווק לכל העולם ביחד זה לא יעבוד. לאתר על מי אתה רוצה להשפיע ומה אתה רוצה להגיד לו. לחפש אחר מה שאנשים אומרים על ישראל, לזהות את הקבוצה שהכי אפשר להשפיע עליהם ולשנות את דעתם על ידי כנות. אני הייתי מראה לעולם איזה דברים יפים אתם עושים פה, לדוגמה בטר פלייס".

"הדבר המדהים בכל התחרות הזו עבורי היה שראיתי את הפלטפורמה הזו ואת היכולות שהיא נותנת לאינדיבידואל. בהתחלה לא הבנתי מיהם האנשים הללו שיש להם מאות אלפי עוקבים, אבל מהר מאוד הבנתי שזה מעין ערוץ שידור אישי. והתחלתי לראות את המספרים גדלים, ואת המספרים של החשבון של CNN, והבנתי שיש לי קול שיכול להיות חזק באותו אופן של פלטפורמת מדיה".

לדבריו, החלוקה הדמוגרפית של טוויטר מעניינת. "30% מ-100 האנשים המשפיעים בטוויטר הם נשים, 7% מהם הם אפרו-אמריקנים. זו תמונה יותר נכונה של הגרף האנושי. זה משקף את זה שמוקדי הכוח במדיה זזים, וכולנו לוקחים בזה חלק".

קוצ'ר סיפר על ביקור רשמי שלו ברוסיה, יחד עם מייסד טוויטר (ג'ק דורסיי). "כשנפגשנו עם סטודנטים, נציגי הממשל ישר אמרו להם לשים את המצלמות לצד ולסגור את המחשבים האישיים. ישר אמרתי: לא, תדליקו. זה הקול שלכם וההזדמנות שלעם להגיד מה שאתם רוצים על הממשלה שלכם, להתחבר עם אחרים. תדליקו את המצלמה ואז נתחיל לדבר".

אני בודק את הטוויטר 20 פעם ביום

"אני עוקב אחר אנשים פרטיים שאני מתעניין בהם", הוא סיפר. "אני כמובן לא רואה את כל הציוצים בפיד שלי, אבל אני מנסה, ומשתדל להקשיב. אני בודק 20 פעם ביום רק לראות מה אנשים אומרים, איך הם מגיבים לדברים שאני מעלה. אני חושב שאני משפיע על כמה אנשים בכמה דברים ואני לא משפיע במקומות אחרים".

קוצ'ר הוסיף כי "אם אני מצטט משהו רוחני מחבר או מספר, זה מייצר מעורבות גבוהה מאוד. כשאני מצייץ שאני שותה קפה, לאף אחד לא אכפת. אני מצייץ הרבה מאוד פעמים על דברים שלא קשורים אלי בכלל". לגבי מותגים שרוצים להיות במדיה החברתית, קוצ'ר מציע "אל תפרסמו - אנחנו מריחים את זה ולא רוצים את זה אם אתם רוצים להיות משפיעים אתם חייבים לייצר שיחה".

קוצ'ר דורג לאחרונה ברשימת עשרת הטוויטרים הכי משפיעים בעולם - הוא מרבה להשתמש בטוויטר באופן יומיומי, ואף צירף מספר פעמים לציוציו תמונות חושפניות של אשתו, השחקנית דמי מור, שעוררו סערה ברשת. לאחרונה נעזר קוצ'ר בפלטפורמה על מנת להכחיש באופן פומבי את השמועות על בגידה באשתו. "אני ואשתי יושבים אחד ליד השני ומצייצים, לעיתים גם אחד לשני. זה כמו לשלוח פרחים לעבודה של החבר - לפעמים אנשים אוהבים שמצהירים בפומבי על האהבה שלהם".

לגבי כוח ההשפעה שלו בטוויטר, קוצ'ר אמר כי "טוויטר מספק תחושה שגויה שככל שיש לך יותר משתמשים אתה יותר משפיע, אבל אני רואה פידים קטנים יותר, שיש להם ערך רב יותר והשפעה רבה יותר. אני מאמין שיהיו עוד רשתות חברתיות קטנות יותר שייבנו על הפלטפורמה הרחבה יותר".

"אני חושב שהדבר הגדול ביותר שיקרה באינטרנט הוא האופן שבו התוכן יאורגן. אני מאמין שיהיו עוד דרכים לגרום לנו להיות מעורבים בתוכן. ושהתוכן באינטרנט יתחלק ל-2 סוגים - תוכן חינמי המבוסס על פרסומות, ותוכן בתשלום". קוצ'ר הרחיב לגבי הרגלי צריכת התוכן שלו ברשת. "אני מנסה לראות תוכן במיזמי הווידיאו באינטרנט שמתיימרים להיות חברתיים, כדוגמת הולו, אבל בגלל שאני לא מצליח להעביר קדימה את הפרסומות זה מחזיר אותי לטלוויזיה ולממיר המקליט שלי. אני מאמין שבעתיד יותר אנשים ישלמו בשביל לא לראות פרסומות".