תביעה נגד חברת דלק מוטורס: "מוכרת רכבים עמוסי תקלות"

התובע טוען כי יש ליקויים חוזרים ונשנים ברכבים שמכרה החברה וגורס כי נתקל בזלזול מצדה בנוגע לטיפול בבעיות ■ דלק: "במכוניות של התובע אכן אירעו תקלות, שזכו לטיפול מקצועי"

לבית משפט השלום ברמלה הוגשה תביעה נגד חברת דלק מוטורס בטענה לליקויים חוזרים ונשנים ברכבים שמכרה החברה ולזלזול בוטה מצדה בכל הנוגע לטיפול בבעיות.

התובע, ויקי זיתון, הוא עוסק מורשה העוסק בתחום מכירת רכב מיד ראשונה וניהול ציי רכב בשיטת הליסינג התפעולי, ורוכש זה שנים רבות מדלק מוטורס רכבים חדשים מדגמים שונים הנדרשים לצורך פעילותו העסקית.

במסגרת ההתקשרות מול החברה, הוא טוען, מתחייבת דלק מוטורס לאחריות מלאה לרכבים הנרכשים למשך 36 חודשים מיום הרכישה או עד לשימוש של 100,000 קילומטר, לפי המוקדם מבין השניים - אולם בפועל, לטענתו, לאחר שרכש מספר רכבים חדשים במרוצת השנים, החלו להופיע ברכבים חדשים פגמים וליקויים במערכות הרכב אשר חזרו ונשנו מספר רב של פעמים, והוא נדרש להעביר את הרכבים למוסכי הנתבעת לצורך תיקונם במסגרת תקופת האחריות.

מדובר, הוא מדגיש בכתב התביעה, "בפגמים מהותיים ביותר שהשביתו את הרכבים, אשר כאמור הושכרו לצדדים שלישיים לתקופה ארוכה, אשר הוארכה בכל פעם ופעם עקב הישנותם של הפגמים בכל התקופה בה החזיק התובע ברכבים אלה".

אולם, לטענתו, "במשך תקופה של שנתיים נתקל התובע בהתנהלות חמורה, קלוקלת, רשלנית ומסוכנת מצד החברה בקשר עם תיקון הרכבים שטופלו בידי המוסכים המורשים של החברה".

התובע טוען כי במשך תקופה ארוכה ניסה להידבר עם מנהל מחלקת השירות של הנתבעת, ואף קיים עימו מספר פגישות כדי להימנע מהגשת תביעה, אולם כשזכה לדבריו ליחס מזלזל, בחר לתבוע את החברה.

עבור סך הנזקים ועוגמת-הנפש הוא מבקש סך של קרוב ל-378 אלף שקל, נוסף להוצאות המשפט. את התובע מייצגים עוה״ד יובל אלון ושירה מהרשק ממשרד עו״ד לוי אלון מהרשק ושות׳.

מדלק מוטורס נמסר בתגובה: "המקרה ידוע ומוכר ומטופל על-ידי דרגים בכירים בחברה. כפי שקורה לעיתים בעת הכנת תביעה משפטית ובהתנהלות סביב העניין, מייצרים הגזמות תוך השמטת עובדות מהותיות וסילוף המציאות.

"במכוניות של התובע אכן אירעו מספר תקלות, שמרגע שהובאו לטיפולנו זכו לטיפול מקצועי, תוך הליכה לקראתו לפנים משורת הדין. מר זייתון לא הסתפק בשירות שניתן ונכנס למשא-ומתן עם נציגנו בלוויית עורכי דינו, תוך הצבת דרישות מופרכות ומרחיקות-לכת, שעם כל הרצון הטוב, איננו מוכנים לקבלן.

"כמנהגנו, היינו מוכנים ואנחנו עדיין מוכנים ללכת לקראת הלקוח ולמצוא דרך פיצוי נאותה והולמת. באם הלקוח ימשיך לבוא בדרישות מוגזמות כפי שהן משתקפות במסמך התביעה, ניאלץ נגד רצוננו ושלא בטובת העניין להתדיין עמו בין כותלי בית המשפט". (מספר תיק א' 6002-10-10).