קרב איתנים סביב מסעדת הידוענים "רוקה" בהרצליה-פיתוח

בעלי השטח, תום קפלן ודפנה רקנטי, דורשים את פינוי בעלי המסעדה הפופלרית, בטענה כי ביצעו שינויי בעלות מבלי ליידע אותם ■ המאבק הועבר לבית המשפט המחוזי בת"א

סכסוך מר ניטש בין בעלי המסעדה הפופלרית "רוקה" בהרצליה-פיתוח לבין בעלי השטח, המיליארדר האמריקני תום קפלן ואשתו, דפנה רקנטי, בתו של לאון רקנטי. בעלי השטח דורשים את פינוי בעלי המסעדה, בטענה כי ביצעו שינויי בעלות בחברה השוכרת מבלי ליידעם.

השטח היה שייך בעבר לדניאל רקנטי, אביו של לאון רקנטי, שהתגורר שם. לפני שנים רבות נמכר השטח ליולי עופר, שמיקם שם את משרדיו.

ב-2006 וב-2007 מכר עופר את שני המגרשים בשתי עסקאות נפרדות, לקפלן ולרקנטי. בעלי המסעדה בעבר היו נתי ודני שבס, שהסתבכו בפרשת מיקי פרידמן מבנק לאומי, שהואשם במתן הלוואות ללא ביטחונות באמצעות מתווך, וביוני 2008 הואשמו אתו.

בעקבות כך דרשו בעלי השטח את החלפת שבס. לנעליהם נכנס רון גרינברג, ואולם גם אז לא נחה דעתם. הבעלים דרשו את פינויים של השוכרים, בטענה כי ביצעו החלפת בעלות בשוכרת בלא ליידע אותם ובלא לקבל את אישורם - כפי שדורש חוזה השכירות.

חרושת שמועות

בעלי המסעדה כיום הוא סטיב לוק, ישראלי קנדי שהיה בעבר שותף של האחים שבס. לטענת השוכרים, חוזה השכירות שעשו בזמנו עם עופר, ואשר עבר לבעלים החדשים, מונע מהבעלים לעשות שימוש בקרקע עד סוף תקופת החוזה, במקרה של פינוי השוכרים לפני תום התקופה.

בין היתר טוענים השוכרים כי דרישתם של בעלי הקרקע לפינוי השטח נובעת מרצונם לאפשר לדני רקנטי, אחיה של דפנה, שסגר באחרונה מסעדה-פאב בהרצליה פיתוח, להקים מסעדה במקום.

בא-כוח הבעלים הצהיר כי אין כוונה להשכיר את המקום לרקנטי או לאחר לצורך הפעלת עסק דומה, ובכלל לעשות בשטח שימוש מסחרי.

בד-בבד קיימות שמועות על כוונתם של הבעלים להקים במקום 4 וילות ולתייגן תחת "מלון בוטיק".

בחודש שעבר הורתה שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, עידית ברקוביץ', לשוכרים לפנות את השטח, אך הוציאה צו האוסר על הבעלים להשכיר את המקום לעסק של מסעדה או עסק דומה, למשך 3 שנים.

היום (ג') הגישו בעלי המסעדה ערעור לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

העירייה לא מעורבת

סטיב לוק, בעלי וילה מאריס, מפעילת מסעדת "רוקה", מסר כי "ניצחון של 'רוקה' יהווה ניצחון של תושבי מדינת ישראל הרוצים ליהנות מנוף הים. רחוב רמת-ים בהרצליה-פיתוח נועד לבתי-קפה או מסעדות, ולא לחומות.

"המיליארדר מאמריקה והגברת רקאנטי לא יצליחו לחסום בכספם את הגישה לנוף הים. גם בחוף פלמחים הראתה צעירה אמיצה איך היא יכולה לנצח את כרישי הנדל"ן, שרצו לבנות כפר נופש במרחק של פחות מ-100 מטר מהים. עיריית הרצליה יכולה תמיד לערוך חילופי שטחים, כך שהגברת רקאנטי תישאר עם הכסף, ותושבי המדינה עם הים".

בעלי הקרקע, מצידם, מסרו כי "צר לנו כי גורמים שחוטאים במוסר תשלומים ירוד ושאינם עומדים בתנאי החוזה שעליו הם חתומים הופכים להיות למגיני הציבור הרחב. הטענות המופנות אלינו אינן מדויקות בלשון המעטה, ואין בכוונת הבעלים לגרום לניכור הציבור מן הים או אוצרותיו.

"יש לזכור כי הנתבעים הפסידו בבית המשפט, וכל טענותיהם נדחו על הסף. בית המשפט אמר את דברו טוב מכולם: מי שאינו עומד בתנאי החוזה עליו הוא חתום - דינו לעזוב את המקום. לא אדם כסטיב לוק ילמד מישהו על איכות הסביבה או רצון התושבים. מוטב כי יפשפש במעשיו ויעשה עם עצמו חשבון-נפש על התנהלותו כפי שבאה לידי ביטוי בבית המשפט".

מעיריית הרצליה נמסר כי "לא הוגשה לעירייה כל בקשה להיתר, והיא אינה מעורבת בהליכים המשפטיים המוזכרים. אם וככל שתוגש בקשה להיתר, היא תיבחן על-פי המצב הסטטוטורי התקף ועל-פי כל דין".