"26 מיליון חביות נפט בר-הפקה בסעד-ניר-עם"

"מעריב": אנרג'טק, בראשות היו"ר מודי זנדברג, רכשה את הזיכיון לשדה בתחילת 2009 ■ סקר גיאולוגי מצביע לדברי החברה על קיומו של מאגר בר-הפקה בשווי כ-2 מיליארד דולר

חברת אנרג'טק הישראלית, המפתחת טכנולוגיה לאחסון ושינוע גז טבעי, מצטרפת לגל החברות המנסות את מזלן בקידוחי נפט וגז. "מעריב" מדווח כי באחרונה גילתה החברה, בראשות ח"כ לשעבר מודי זנדברג, כי ברשותה רישיון לקידוח נפט באזור סעד - ניר-עם, והיא נמצאת בימים אלו בהליכים מתקדמים לגיוס הון בבורסה בתל אביב לצורך התחלת הקידוחים. עוד נודע, כי באחרונה חתמה על הסכם עם חברת לפידות, שתבצע עבורה את הקידוח באזור.

אנרג'טק, המנוהלת על ידי לב זיידנברג, מדגישה כי סקר גאולוגי שנערך באזור הרישיון מעריך כי במבנה סעד-ניר-עם קיים מרבץ נפט בגודל של 26 מיליון חביות נפט ברי הפקה בע של 2-1.8 קילומטרים.

בחברה מציינים, כי במחירי הנפט הנוכחיים של מעל ל-80 דולר לחבית, מדובר בפוטנציאל הפקה של יותר מ-2 מיליארד דולר. עם זאת מציינים בחברה, כי הסקר הגיאולוגי הוא ראשוני בלבד, ונערך על בסיס נתונים ססמיים היסטוריים.

הסקר מעריך את הסתברות מציאת המרבצים ב-15%. גורמים בענף מסבירים כי הסתברות של 15% היא סבירה בקידוחי נפט, וחברות נוהגות להמשיך בתהליכי הקידוח במקרה של הסתברות כזאת.

באנרג'טק מציינים, כי קיים מרבץ נוסף של נפט בגודל של 12 מיליון חביות ברות הפקה, בעומק של 3.9-3.2 קילומטרים, בשווי נוכחי של 900 מיליון דולר. בנוסף לכך, קיימות אינדיקציות לכך שקיים באזור גז טבעי בעומק רדוד של 400-300 מטר.

בחברה מדגישים כי בכדי לאמת את הממצאים בסקר, יש צורך בבדיקות ססמיות נוספות בשטח, ואנליזות אחרות על בסיס הטכנולוגיות הקיימות כיום, שכן הסקר הקיים בוצע עוד בשנות ה-80. באנרג'טק מעודדים מהעובדה כי שדה סעד-ניר-עם, נמצא בסמוך לשדה חלץ - שנחשב כבר לקידוח המפיק נפט בכמויות מסחריות.