2 מניות עם פוטנציאל: תשואה גבוהה מ-30% על ההון

תשואה על ההון, כמו שאמר וורן באפט, הוא הפרמטר הקשה ביותר להשגה והוא מייצג אמיתי של שיעורי ועוצמת הרווחיות של חברה

המשקיע האגדי וורן באפט אמר פעם כי תשואה על ההון (ROE) הוא הפרמטר הקשה ביותר להשגה והוא מייצג אמיתי של שיעורי ועוצמת הרווחיות של חברה.

באתר סיקינג אלפא מוצג מאמר שהתפרסם ב-Benzinga (אתר פיננסי המציג רעיונות ייחודיים לסוחרים ומהווה במה לסוחרים ומשקיעים להביע דעות). האתר מציג 2 חברות שהתשואה על ההון שלהן גבוהה מ-30% ולכן שוות מבט נוסף.

1. החברה הראשונה היא Cooper Tire & Rubber (סימול: CTB). החברה מייצרת ומשווקת צמיגים להחלפה ברכבים, בעיקר בצפון אמריקה. בנוסף לתשואה על ההון של כ-33%, הכנסותיה צומחות בכ-27% מדי שנה. בנוסף, היא נסחרת במכפיל נמוך של 9 בלבד על הרווחים הצפויים בשנה הקרובה.

זאת ועוד, החברה מחלקת דיבידנד שהתשואה עליו עומדת כיום על 2%. נראה שבעלי המניות חשובים מאוד להנהלת החברה והיא מפגינה משמעת ניהולית ראויה לציון.

2. החברה השנייה היא מתחום אחר לגמרי. Medifast (סימול: MED) מציגה ROE מרשים של 31.7%. החברה צומחת בקצב מרשים של כ-60% בשנה ונסחרת במכפיל PEG (מכפיל מחולק בקצב הצמיחה) של 0.65 בלבד.

עם מכפיל של 13 על הרווח הצפוי, המניה נראית לא יקרה. בשנה האחרונה רשמה המניה עליה צנועה של 8% אבל עם נתונים כאלה, ייתכן שהמשקיעים צריכים לבדוק אותה יותר לעומק.