שודדות הארנונה

מס בצורת הפך לעדכון תעריפים, הפך לבניית תאגידים, שהפך למע"מ, שהפך לייקור הארנונה

לאחרונה התבשרנו כי הארנונה בעשרות יישובים בארץ צפויה לעלות ועוד רטרואקטיבית. הפתעה? לא ממש. הן היו שם כבר קודם - טיפות המס שיהפכו לגשם גזירות.

תחילה, נדרשנו לשלם "היטל על צריכה עודפת" או כפי שנקרא בפי כל - "מס בצורת". אחר כך, החליטה רשות המים ל"עדכן" ולמעשה להעלות את תעריפי המים - והעם שתק.

ואז, כדי לייעל את מסחטת הכסף מן התושבים, הוחלט לדרוש מהרשויות המקומיות להקים תאגידי מים. תאגידי המים הללו, הסבירו לנו, יאכפו גבייה מאסיבית ועל הדרך גם ידרשו תשלומי מע"מ - דבר שמעולם לא קרה קודם לכן.

והעם? עדיין שותק. תאגידי המים ראו כי טוב, גדלו צמחו והפכו למפלצות זוללות תקציב. נבנו לשכות פאר, נרכשו מכוניות, הוקצו תקנים וכבר שניתנו משכורות. כעת, הגולם קם על יוצרו והתקציב למותרות אלו אוכל כל חלקה טובה מקופת הרשויות המקומיות ההולכת ומצטמקת ממילא, עקב הקיצוצים במענקי איזון וחינוך.

בצר להם, פנו ראשי הרשויות כבר בינואר 2010, למשרד הפנים וביקשו אישור להעלות את תשלומי הארנונה, שהרי אין הבור מתמלא מחולייתו, ובאין תקציב לא ניתן לספק לתושבים את השירותים הבסיסיים ביותר.

משרד הפנים שממילא פועל כאבן נגף ביחס לשלטון המקומי, התמהמה כדרכו במתן האישורים ולאחר 10 חודשים, אישר ל-30 רשויות (מתוך 130 שהגישו בקשה) להעלות את תשלומי הארנונה, רטרואקטיבית עד לגובה של 8% - העלאה שיכולה להגיע עד לאלפי שקלים לאזרח.

לסתום את חור

אבל שלא יטעו אתכם אזרחי ישראל. לא ראשי הרשויות אשמים בעליית מיסי הארנונה זוהי הממשלה המתחבאת מאחורי גבם ההולך ומצטמק של ראשי הרשויות.

אז מה היה לנו כאן? ממש כמו בשיר חד גדיא: מס בצורת, שהפך לעדכון תעריפים, שהפך לבניית תאגידים, שהפך לתשלומי מע"מ, שהפך לעלייה בארנונה. מעניין מאד מה התחנה הבאה. המס הקרוב בוודאי כבר שועט לעברנו.

ממשלת ישראל צריכה לעצור את הסחף ולסתום את החור שנפער בסכר. כדאי שנתניהו יסתכל על המתרחש בצרפת - שם יצאו המונים לרחובות בגלל העלאת הפנסיה. נכון, אנחנו קצת יותר פראיירים וקצת יותר אדישים, אבל גם אנחנו לא רחוקים מלהתעשת.

ובינתיים - הכסף שלנו, האזרחים, ממשיך להישפך כמים.

ח"כ תירוש חברה במפלגת קדימה