עזריאלי במגעים לרכישת 50% מקניון עיר ימים של אזורים

הקניון נבנה על קרקע של 58 דונם בנתניה, מושקעים בו כ-450 מיליון שקל, והוא צפוי להיפתח בקיץ 2011

קבוצת עזריאלי מנהלת מגעים לרכישת חלקה של חברת אזורים (50%) בקניון עיר ימים בנתניה - כך נודע ל"גלובס".

הקניון, המוקם בסמוך לשכונת עיר ימים בעיר, נמצא בבעלות משותפת של אזורים ושיכון ובינוי נדל"ן שבשליטת שרי אריסון. הוא נבנה על קרקע של 58 דונם, מושקעים בו כ-450 מיליון שקל, והוא צפוי להיפתח בקיץ 2011.

הקניון, המוקם בצומת הרחובות בן-גוריון ושז"ר ברמת-פולג, הוא אחד הנכסים היותר אטרקטיביים שנותרו לחברת אזורים. המבנה כולל 70 אלף מ"ר בנויים בשתי קומות וכ-2,000 מקומות חניה.

שכונת עיר ימים היא חטיבת קרקע שממוקמת סמוך לחוף הים בדרום מערב נתניה, מצפון לשכונת המגורים רמת-פולג ומדרום לשמורת האירוסים. מתחם עיר ימים מיועד לבניית אלפי יחידות דיור על-ידי קבלנים שונים.

יצוין כי בעיר נתניה פועלים כיום שני קניונים - המרכזי הוא "קניון השרון", שבשליטת בריטיש ישראל, ובאזור התעשייה פועל "קניון הדרים" שבשליטת חברת מהדרין של אי.די.בי. בנוסף לשני אלה הקימה קבוצת ביג פאואר סנטר בן 48 אלף מ"ר באזור התעשייה הדרומי של העיר.

נלחמת במליסרון

קבוצת עזריאלי, הנמצאת בשליטת איש העסקים דוד עזריאלי, השלימה ביוני השנה הנפקה בבורסה של תל-אביב, והיא נסחרת לפי שווי שוק של 11.6 מיליארד שקל. הקבוצה מחזיקה בשורה של קניונים מובילים ברחבי הארץ, ביניהם מרכז עזריאלי בתל-אביב, קניון מלחה בירושלים, קניון הנגב בבאר-שבע, קניון איילון ברמת-גן, קניון גבעתיים, קניון מודיעין, קניון חולון ועוד.

נראה כי קבוצת עזריאלי מבקשת לחזק את פורטפוליו הקניונים שלה, במיוחד לאחר חתימת העסקה לרכישת השליטה בבריטיש ישראל על-ידי חברת מליסרון של משפחת עופר. עסקה זו, במקרה שתושלם, תעניק למליסרון את הבכורה בתחום הקניונים בישראל.

קבוצת עזריאלי סירבה להגיב לדברים, ובאזורים הכחישו את הידיעה.