צרפת בצל השביתות: נזק של כחצי מיליארד דולר מידי יום

שר האוצר הצרפתי: השביתות בצרפת הסבו נזק של 200-400 מיליון אירו ליום ■ הערכות: צרפת תתקשה במאמצי ההתאוששות הכלכלית על רקע השביתות

המהומות בימים האחרונים בצרפת על רקע כוונת הממשלה לעלות את גיל הפנסיה מקבלות היום גם משמעות כלכלית. שר האוצר הצרפתי, קריסטין לגרדה, מפרסם את אומדן הנזקים המצטברים של ימי השביתות בצרפת. על פי הנתונים המתפרסמים, השביתות בצרפת הסבו נזק של 200-400 מיליון אירו ליום ( 560 מיליון דולר).

בצרפת גוברות התהיות לגבי היכולת של צרפת לתחזק את מאמצי ההתאוששות הכלכלית על רקע המשך השביתות. והערכות הן כי השביתות יכבידו באופן וודאי על התקציב הממשלתי.

נזכיר כי ממשלת צרפת התחייבה ביום שבת האחרון להחזיר לתקנה את אספקת הדלק ברחבי המדינה, אך האיגודים התבצרו בעמדותיהם והשבתת בתי הזיקוק נמשכה, אחרי שהסנאט הצרפתי אישר את חוק הרפורמה במערכת הפנסיה שעומד במוקד גל המחאות הנוכחי במדינה. למרות כמה שבועות של מחאות והפגנות, שפגעו בצורה קשה בשירותי הרכבות ובתפוקת בתי הזיקוק, רפורמת הדגל של כהונת הנשיא סרקוזי צפויה להתקבל סופית ביום ד' השבוע.

חוק הפנסיה הצרפתי עורר את גל המחאות הציבורי הרחב ביותר מבין כל צעדי הצנע שנקטו ונוקטות ממשלות באירופה בעקבות צבירת החובות הממשלתיים/ציבוריים הגדולה אחרי המיתון החריף ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, בשנים 2008-2009. נחושים להיאבק האיגודים בצרפת חזרו והצהירו על נחישותם להיאבק בחוק על אף שהוא יופיע בקרוב בספר החוקים הרשמי. כל האיגודים העיקריים קראו לעוד 2 ימי מחאה ארצית, ביום ה' השבוע וב-6 בנובמבר.