עזריאלי ממשיך בשופינג: במו"מ לרכישת קניון סינמול בחיפה

זאת לפי 220-240 מיליון שקל ■ הסינמול נקרא בעבר קניון לב המפרץ ■ אמש חשף "גלובס" כי עזריאלי מנהל גם מגעים לרכישת חלקה של אזורים (50%) בקניון עיר ימים הנבנה בנתניה

קבוצת עזריאלי מנהלת משא-ומתן לרכישת קניון CINEMALL בחיפה (לשעבר קניון לב המפרץ) מידי שופרסל , אמפל וא.דורי - כך נודע ל"גלובס". המשא-ומתן מתנהל לפי שווי של 220-240 מיליון שקל, והצדדים ביקשו לשמור את המשא-ומתן בדיסקרטיות.

אמש (א') חשף "גלובס" כי קבוצת עזריאלי מנהלת גם מגעים לרכישת חלקה של חברת אזורים (50%) בקניון עיר ימים הנבנה בנתניה, שנמצא בבעלות משותפת של אזורים וחברת שיכון ובינוי נדל"ן של שרי אריסון.

אין זו הפעם הראשונה שדוד עזריאלי מנהל חשף "גלובס" לרכישת קניון CINEMALL. לפני כשנה נוהל משא-ומתן, שהופסק לאחר שעזריאלי הציע עבור הקניון סכום של 220 מיליון שקל בלבד. בחודשים האחרונים התנהל משא-ומתן למכירת הקניון לאיש העסקים אמיר נחמד לפי שווי של 240 מיליון שקל, אולם הוא לא הבשיל והופסק לאחרונה.

ההכנסות משכירות צמחו

קניון CINEMALL, הפועל בסמוך לתחנת אוטובוסים מרכזית מפרץ ולתחנת רכבת, משתרע על שטח של 25,800 מ"ר מסחרי, ופועלים בו 119 עסקים.

הערכת השווי האחרונה שבוצעה ל-CINEMALL בדצמבר 2009 קובעת לקניון שווי של 239.4 מיליון שקל.

שיעור התפוסה בקניון עמד בסוף 2009 על 82.3%. כיום הוא עומד על 86% (כולל משרדים). שיעור התפוסה בקומות המסחר בנפרד עומד על 92%.

קניון CINEMALL זכה לפריחה מיוחדת כשנפתח לקהל בתחילת שנות ה-90, אלא שבשנים האחרונות הוא חווה דעיכה. לפני כ-3 שנים הקניון שופץ בהשקעת ענק ומותג מחדש תחת השם CINEMALL. במסגרת זו הוקם בקניון מתחם YES PLANET, הכולל 23 אולמות קולנוע וכן מסעדות ומקומות בילוי.

בעוד בתי-הקולנוע זוכים לפעילות ערה, התאוששותם של עסקי האופנה בקניון איטית. לקניון חזית תחרותית מצד הקניונים בחיפה, בעיקר מצד הגרנד קניון, וכן חזית תחרותית קשה מהקריון של מליסרון.

הכנסות הקניון מדמי שכירות צמחו ב-2009 ב-58.6% והסתכמו ב-21 מיליון שקל. בד-בבד רשמו ההכנסות מדמי ניהול עלייה של 28.6%, והסתכמו ב-7 מיליון שקל. עם זאת, בשל ירידה של 6% בערך שווי הקניון בהשוואה לשווי בשנת 2008, הקניון חתם את 2009 בהפסדים.

קבוצת עזריאלי, הנמצאת בשליטת איש העסקים דוד עזריאלי, השלימה ביוני השנה הנפקה בבורסה של תל-אביב, והיא נסחרת לפי שווי שוק של 11.6 מיליארד שקל. הקבוצה מחזיקה בשורה של קניונים מובילים ברחבי הארץ, ובהם מרכז עזריאלי בתל-אביב, קניון מלחה בירושלים, קניון הנגב בבאר-שבע, קניון איילון ברמת-גן, קניון גבעתיים, קניון מודיעין, קניון חולון ועוד.

דריסת רגל בצפון

עזריאלי השיג כבר דריסת רגל בצפון הארץ, כאשר השלים בתחילת השנה את רכישת קניון חיפה. בקבוצת עזריאלי סבורים כי יש ביכולתם להשביח את קניון CINEMALL, הן בשל עוצמת הקבוצה מתוקף אחזקתה בקניונים מובילים, והן בשל היכולות הניהוליות של הקבוצה.

נראה כי קבוצת עזריאלי מבקשת לחזק את פורטפוליו הקניונים שלה, במיוחד לאחר חתימת העסקה לרכישת השליטה בבריטיש ישראל על-ידי חברת מליסרון של משפחת עופר.

עסקה זו, אם תושלם, תעניק למליסרון את הבכורה בתחום הקניונים בישראל.

בקבוצת עזריאלי סירבו להגיב לידיעה.