ביפן מותירים הריבית על 0.1%; קריאה לריסון האינפלציה בסין

הבק המרכזי ביפן מוריד את תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית ל-2.1% לעומת 2.6% ■ הבנק המרכזי בסין קורא לריסון האינפלציה וחושש מתוכנית "הקלה כמותית"

הבנק המרכזי ביפן הודיע היום (ה') בישיבה החודשית על הותרת הריבית ללא שינוי בטווח של 0%-0.1%. הותרת הריבית הייתה כצפוי לתחזיות בשוק.

מלבד קבלת החלטת הריבית, הבנק המרכזי ביפן חתך את תחזיות הצמיחה לשנה הפיסקילית הנוכחית עד חודש מרס 2011. הבנק הוריד את התחזית ל-2.1% לעומת 2.6% בתחזית הקודמת.

הבנק העריך כי מדד המחיר ליצרןעוד דיווח הבנק המרכזי ביפן על כוונתו לרכוש אג"ח ופירט את האג"ח המיועדות לרכישה במהלך 2011: אג"ח קונצרניות בדירוג BBB לפחות, אג"ח ממשלתיות ארוכות טווח בהיקף כולל של 1.5 טריליון ין (18.36 מיליארד דולר) ועוד אג"ח קצרות טווח בהיקף של 2 טריליון ין.

עוד הוחלט להקדים את ישיבת הבנק בהמרכזי התוכננת ל-15 לנובמבר ל-4 לנובמבר, מיד לאחר מועד כינוס הבנק המרכזי בארה"ב, הפדרל ריזרב. כזכור, הפד צפוי לקבל החלטה משמעותית בישיבת נובמבר לגבי היקף תוכנית "הקלה כמותית" המתוכננת.

בתוך כך, הבנק המרכזי בסין מביע היום חששות מפני המשך עלייה ברמת האינפלציה וממליץ כי הממשלה תנקוט בצעדים נוספים לריסון האינפלציה. האינפלציה בסין עלתה בחודש האחרון ל- 3.6% בהשוואה לשנה הקודמת. מדובר באינפלציה גבוהה הנמצאת מעל טווח היעד שקבעה הממשלה בשיעור של 3% אינפלציה שנתית. "פעולה חזקה ונחרצת של הממשלה הסינית היא הכרחית כדי לאזן את האינפלציה", אמר אנליסט HSBC.

הבנק המרכזי בסין העלה את החשש כי תוכניות רכישה בדמות "הקלה כמותית" ברחבי העולם תאיץ את מחירי המוצרים. עוד הזהיר הבנק המרכזי בסין כי התחזיות להאטה בצמיחה באירופה, ארה"ב, יפן וכלכלות מפותחות אחרות בעולם, מבשרות על השפעה שלילית על צמיחת הייצוא הסיני.