ועדי העובדים ברשות השידור: "שקלאר, תתפטר"

קוראים להנהלת הרשות להתפטר, וזאת עקב החלטת מוטי שקלאר להפסיק החל מ-1 בנובמבר את שידורי ערוץ 1 בשעה 19:00 ■ שקלאר לעובדים: התעשתו וחזרו למו"מ על הרפורמה

ועד העובדים ברשות השידור קוראים להנהלת הרשות להתפטר. ועדי העובדים פרסמו היום (ה') הודעה משותפת, על רקע החלטת מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר להפסיק בכל ערב, החל מ-1 בנובמבר, את שידורי ערוץ 1 בשעה 19:00 בערב, בשל דרישת האוצר לחדול מכיבוד הסכמי העבודה הקיימים ברשות ולהחתים שעון נוכחות.

"נמשיך לשדר ולהפיק כרגיל ולא נאפשר כל עבודה של מי שאינם עובדי רשות השידור. נמשיך לעבוד רק על-פי ההסכמים הנהוגים כיום", כתבו העובדים. "אין לנו כל כוונה לחבל או לפגוע בשידור הציבורי - אלא למנוע פגיעה בזכויות הציבור ומשלמי האגרה ובזכויותינו אנו, העובדים".

על-פי הוועדים, הודעת ההנהלה על ביטול השעות הנוספות והפסקת השידורים, כמוה כהודאה באי-יכולתה לקיים את השידור הציבורי, ולכן "עליה להודיע על התפטרותה על-פי חוק, ועל הממשלה למנות לאלתר הנהלה חדשה".

בתגובה לוועדים כתב מוטי שקלאר: "הנהלת רשות השידור מברכת על כך שוועדי העובדים ברשות מתחילים להפנים את עוצמת המשבר ואת הסכנה לקיומו של השידור הציבורי.

"הנהלת הרשות עושה כל מאמץ לקיים לוח שידורים בכפוף להסכמים החוקיים שאושרו על-ידי הממונה על השכר באוצר כמתחייב על-פי חוק יסודות התקציב.

"הנהלת הרשות קוראת לעובדים להתעשת, לקחת את כרטיסי הנוכחות, לסגל נוהגים של דיווחי אמת, לקבל שכר מלא והוגן תמורת עבודה המבוצעת בפועל - ולסייע בידי ההנהלה להבריא את רשות השידור ולשמור על זכויות העובדים".

שקלאר קרא לעובדים לחזור לאלתר למשא-ומתן על הרפורמה ברשות.