ב' כמו ב.מ.וו: רק למי שלא מתעניין במחיר

כל דגמי המכוניות החדשים בישראל בשנה הבאה - מא' ועד ש' ■ צפו בתמונות - כל המכוניות באות ב'

ביואיק

VERANO

הביואיק VERANO, שנקראת גם EXCELLE, כבר נעה על הכבישים, אולם בינתיים רק בסין. זוהי למעשה גרסת פרימיום משודרגת על בסיס פלטפורמת השברולט "קרוז" (והאופל אסטרה סדאן העתידית), שאמורה להיות מוצבת בתור "מכונית קומפקט פרימיום" מול מכוניות דוגמת פולקסווגן ג'טה החדשה (ע"ע).

ביואיק וורנו
 ביואיק וורנו

מה חדש?

הרצפה, בסיס הגלגלים והמתלים דומים לאלה של הקרוז, אולם העיצוב נראה ספורטיבי ויוקרתי יותר, ותא הנוסעים פונה לאותו כיוון, עם עמדת פיקוד חובקת ועתירת טכנולוגיות נוסח מכוניות הדור החדש של המותג.

בחו"ל מוצעת המכונית עם כל המנועים של הקרוז, כולל 1.6 ליטר צנוע בהספק 116 כ"ס, אולם אפשר לשער שהגרסה שתגיע ארצה תצויד במנוע ה-1.6 ליטר טורבו החדש והמתקדם עם 180 כ"ס, כדי ליצור את בידול ההכרחי.

מתי וכמה?

ג'נרל מוטורס נערכת לקראת תחילת הייצור של המכונית במפעל "ORION" בארצות-הברית, כאשר מכוניות ראשונות אמורות לרדת לכביש במחצית השנייה של 2011. יש להניח שישראל תהיה אחד השווקים הראשונים לייצוא. המחיר עדיין נעלם, אולם אפשר לשער שהוא יכוון לטריטוריה של הג'טה, כלומר סביב כ-150 עד 170 אלף שקלים פלוס-מינוס בהתאם לדגם.

עוד בקנה:

אם יבואן אופל החדש יביא ארצה את האופל "איניסנייה", לא מן הנמנע שביואיק תציב מולה את ה-REGAL החדשה, תאומתה הכמעט-זהה מבית ביואיק. המכונית שיצאה לאחרונה לשוק בארצות-הברית דומה מאד חזותית ומכאנית לאחותה האירופאית. בארצות-הברית היא מתומחרת להתמודד מול קאמרי, אקורד ושות' כך שייתכן שהיא תגיע אלינו במחיר "הגיוני" של 200 אלף שקל ואולי פחות, שיציב אותה מול פאסאט ושות'. אם ימצא פתרון לסוגיית הפנסים (ע"ע), ייתכן שיגיע אלינו בייבוא סדיר גם הכביש-שטח המפואר "ENCLAVE", שהפך לחביבם של היבואנים האישיים.

ב.מ.וו

X3

ה-X3 היוצא של ב.מ.וו לא הצליח להותיר חותם על שוק הרכב הישראלי אך המצב הזה עשוי להשתנות עם הגעת הדור החדש, שייצורו עבר למפעל של ב.מ.וו בספרטנבורג, ארצות-הברית, לצד אחיו הגדול X5.

ב.מ.וו X3
 ב.מ.וו X3

מה חדש?

לא מדובר במתיחת פנים, אלא ברכב חדש לגמרי, עם ממדים נדיבים יותר משל קודמו. הוא ארוך יותר ב-8.3 ס"מ, רחב יותר ב-2.8 ס"מ וניצב על בסיס גלגלים שהוארך ל-2.81 מ' - סנטימטר בודד-אך-סמלי יותר מה-Q5 של אאודי. לרכב יש תא נוסעים חדש לגמרי, שנראה כמו גרסה מוקטנת ו"צעירה" של התא ב-X5.

באגף ההנעה אפשר למצוא מנוע 3 ליטר בנזין בהספק 240 כ"ס (בדגם ה-280) ומנוע 3 ליטר טורבו עם 300 כ"ס (בדגם ה-335), שמסוגל לזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות; יש גם תיבה אוטומטית חדשה עם 8 מהירויות, ראשונה מסוגה בקטגוריה הזו; מתלים חדשים ואופציה לבולמי זעזועים עם שיכוך נשלט אלקטרונית ומערכת "שליטה דינמית" שמכיילת את תגובת המנוע, ההילוכים, הבולמים וההיגוי בהתאם למצב הנהיגה בו בוחר הנהג, ממש כמו ברכבי הספורט של החברה.

מתי וכמה?

המכוניות הראשונות אמורות לנחות בישראל בתחילת 2011, כאשר בשלב הראשון מדובר על גרסת בסיס עם מנוע טורבו-דיזל 2 ליטר בהספק 184 כ"ס. המחירים ההתחלתיים, נכון להיום, הם כ-340 אלף שקלים, מה שמעיד על כוונות תחרותיות רציניות מול האאודי Q5 שמובילה את המכירות בפלח.

סדרה 6 קופה

במחצית הראשונה של 2011 תשיק ב.מ.וו את הדור החדש של סדרה 6 קופה. רמזים עבים לדמותה העתידית סיפקה החברה ברכב התצוגה "6 קופה קונספט" בתערוכת פאריס, שהוא למעשה אב-טיפוס כמעט סופי של המכונית.

ב.מ.וו סדרה 6 קופה
 ב.מ.וו סדרה 6 קופה

מה חדש?

השלדה מבוססת על סדרה 5 החדשה מה שאומר בסיס גלגלים גדול יותר, ויותר מרחב לנוסעים בתוך הרכב, כאשר 2 המושבים האחוריים (התיאורטיים) של הדגם הנוכחי, יפנו את מקומם לשני מושבים "הגיוניים", שיהפכו את המכונית מדו-מושבית בפועל ל-2 2 אמיתית.

העיצוב גם הוא מבצע תפנית חדה. את מקום המראה האגרסיבי והדחוס של ה-6 הנוכחית יתפוס מראה קופה "קלאסי", עם פרופיל ארוך ופחות דרמטי, תא נוסעים שתופס חלק גדול יותר בפרופורציות של המרכב וזנב יותר מתון. גם תא הנוסעים חדש ואמור להיות יותר ספורטיבי מזה של שאר בנות המשפחה. המנועים יהיו מנועי ב.מ.וו הקיימים בתוספת תיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. דגם ה-M יצויד, כבעבר, במנוע V8 עם 507 כ"ס.

מתי וכמה?

כנראה כבר במחצית הראשונה של 2011 בישראל, ואם אתה מתעניין לגבי המחיר - היא כנראה לא בשבילך, כמאמר הקלישאה.

עוד בקנה:

עבור חובבי אקדחי המאגנום - קצרים אך רבי עוצמה - תציע ב.מ.וו אירופה, עוד לפני סוף 2010, את גרסת ה-M של סדרה 1. השילוב בין מנוע בהספק 320 כ"ס לבין שלדה קצרצרה וקלת משקל מבטיח ביצועים רציניים מאד והמחיר עשוי להיות הגיוני אפילו עבור הלקוחות בארץ.

החלפת סדרה 3 סדאן - מכונית הלחם והחמאה של ב.מ.וו - הולכת ומתקרבת: באירופה המכונית כבר מצולמת בניסויי שטח מתקדמים. היא אמורה להיות מוצגת רשמית לקראת תערוכת פרנקפורט ברבעון השלישי של 2011 ותגיע אלינו זמן לא רב לאחר-מכן. עדיין אין עליה הרבה פרטים למעט תא נוסעים מרווח יותר ודגש רב על מנועים נקיים וחסכוניים, כולל גרסה היברידית.