התמ"ת הנחה: מחיר ומשקל גם על ירקות ופירות ארוזים

‎‎זאת בעקבות תלונות של צרכנים על היעדר פירוט מספיק‏ ■ רשתות השיווק יחויבו להציג על גבי אריזות הירקות והפירות את משקל המוצר באריזה, את מחירו הכולל ואת המחיר ליחידת מידה

רשתות השיווק יהיו חייבות להציג על גבי אריזות הירקות והפירות את משקל המוצר באריזה, את מחירו הכולל ואת המחיר ליחידת מידה - כך בעקבות הוראת הממונה על הרשות להגנת הצרכן במשרד התמ"ת.

‏ההנחיה ניתנה בעקבות תלונות שהגיעו לרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, שבראשה עומדת עו"ד תמר פינקוס, בעניין היעדר ציון המשקל על פירות וירקות ארוזים הנמכרים ברשתות השיווק שופרסל, ריבוע כחול ורמי לוי.‏

לפי ההנחיה, הרשתות יצטרכו להציג על גבי אריזות הירקות והפירות למיניהם הן את משקל המוצר באריזה, הן את מחירו והן את המחיר ליחידת מידה. את ההנחיה עליהן לבצע בתוך 7 ימים מיום קבלת ההודעה, בטרם ייחשב הדבר עבירה הדורשת נקיטת הליכים.

הנחיית ממונה דומה יצאה גם לכלל רשתות השיווק ולכלל העוסקים.