פרויקט המכוניות הגדול: פ' כמו פולקסווגן ופורשה

צפו בתמונות מהפרויקט המלא של מגזין MANTALK - כל דגמי 2011 בישראל ■ מי תגיע בשלוש גרסאות מרכב? ואיזו פייבוריטית של צעירי ההיי-טק תקבל שדרוג מקיף?

פיאט / אבארט

פונטו EVO אבארט

אל ה-500 "אבארט", שנמכרת בישראל מזה מספר חודשים תצטרף גם הגרסה המשודרגת של הפונטו-איוו. מדובר במכונית ששמה על הכוונת את גולף GTI, אאודי A3 טורבו ואולי גם את אחותה, האלפא ג'ולייטה.

פיאט אבארט
 פיאט אבארט

מה חדש?

ערכת עיצוב ואווירודינמיקה מוחצנת וטיפוסית למותג, גריל שונה, גלגלים ייחודיים ובעיקר שלדה משודרגת עם בולמי זעזועים מוקשחים, היגוי חד ומהיר ומערכת בלמים רצינית. לארץ תגיע המכונית בגרסת טורבו עם 165 כ"ס.

פיאט אבארט
 פיאט אבארט

מתי וכמה?

תוך חודשים ספורים ואם לשפוט על-פי מחיר ה-500 אבארט, המחיר הבסיסי של הפונטו הקרבית עשוי להפליג אל מעבר ל-170 אלף שקלים.

עוד בקנה:

באגף המסחרי תגיע בקרוב הדובלו החדשה והמתקדמת, שזכתה לאחרונה בפרס "מסחרית השנה". מלבד עיצוב חוץ נאה ותא נוסעים משודרג ואיכותי יותר מבעבר תציע המכונית חלל העמסה מוגדל ומנועי טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר (90 כ"ס) ו-1.6 ליטר (105 כ"ס) עם נתוני חיסכון ופליטה משופרים.

ה-500 הקטנה תוצע גם עם מנוע ה"מולטי-אייר" החדש של פיאט ול-500 "אבארט" תצטרך גם גרסה אוטומטית זריזה. פיאט תציג במהלך השנה באירופה את הדור החדש של ה"טופולינו" - מכונית מיני-עירונית סופר-חסכונית, שתהיה קטנה יותר מה-500 ותוצע עם מנוע 3 צילינדרים. עדיין לא ברור אם תספיק להגיע גם אלינו עד סוף השנה.

פולקסווגן

פאסאט

כמו רוב דגמי הדור החדש של פולקסווגן, ההגדרה הראויה לפאסאט 2011, היא "מחודשת" ולא "חדשה לגמרי". הפלטפורמה הבסיסית של הפאסאט היוצאת תמשיך לשרת גם את הנוכחית ותא הנוסעים לא משתנה משמעותית.

פולקסווגן פאסאט 2011
 פולקסווגן פאסאט 2011

מה חדש?

העיצוב החיצוני מיישר קו עם המראה העדכני אך השמרני של הגולף ושות'. החרטום נראה רציני ורבוע יותר, הפרופיל הצידי קיבל חזות סולידית ויוקרתית יותר והזנב נראה מעט יותר מאסיבי. גם תא הנוסעים עבר שינויים קלים, בעיקר בעיצוב המושבים, חלקים מעמדת הפיקוד והתאורה הפנימית. יש גם רשימה מורחבת של אופציות בטיחות מתקדמות.

עיקר החידושים - אבל לא בהכרח לשוק הישראלי - נמצאים באגף המנועים, שם מצוידת הפאסאט בשלל אופציות עדכניות, החל מ-1.4 ליטר TSI בהספק 122 כ"ס ועד 3.6 ליטר V6 בהספק 300 כ"ס. המנועים העיקריים בישראל יהיו ככל הנראה ה-1.8 ליטר טורבו בהספק 160 כ"ס וה-TDI בהספק 145 כ"ס. תיתכן הופעת אורח למנוע ה-2 ליטר טורבו, שקיבל שדרוג ל-211 כ"ס.

מתי וכמה?

הפאסאט תגיע לארץ כבר בפברואר והמחירים לא צפויים לעבור שינוי דרמטי לעומת הדגם הנוכחי, בכפוף כמובן לשער האירו.

ג'טה

הג'טה הנוכחית זכתה בישראל לעדנה בגילה המבוגר תודות לתמחור אגרסיבי, שהציב אותה בטריטוריה של ציי הרכב. המכונית החדשה מכוונת גבוה יותר, גם במיצוב וגם במחיר.

פולקסווגן ג'טה
 פולקסווגן ג'טה

מה חדש?

העיצוב קיבל את ה-DNA הקבוצתי של פולקסווגן עם חרטום רבוע יותר ומראה כללי בוגר ו"מכובד". הממדים צמחו משמעותית ומציבים את המכונית קרוב לפאסאט הנוכחית. תא הנוסעים מרווח יותר ותא המטען יהיה אחד הגדולים ביותר בפלח שלו. המכונית הוצגה עד כה בארצות-הברית בלבד אולם אפשר לצפות להופעתה באירופה עם שלל המנועים האירופאים של הגולף כולל גרסאות שונות של מנוע ה-1.4 ליטר TSi, שיחליפו, אולי, את מנוע ה-1.6 ליטר העתיק.

פולקסווגן ג'טה החדשה
 פולקסווגן ג'טה החדשה

מתי וכמה?

בנובמבר 2011 היא בישראל והמחירים, כאמור, כבר יחזרו כנראה למקומם "הטבעי", בטווח של 140-170 אלף שקל, מחוץ למחירי הבסיס של משפחתיות-הציים.

עוד בקנה:

הטיגואן אמור לעבור מתיחת פנים נרחבת ביוני, אך עדיין אין הרבה פרטים בנושא. עוד לפני כן יגיעו אלינו גרסאות ה-R הקרביות והמתוגברות של הגולף והשירוקו.

פורד

מונדיאו

המונדיאו היא עדיין אחת הפייבוריטיות של צעירי ההיי-טק שואפי הסטטוס והשנה היא תקבל שדרוג מקיף, שיתבטא לא רק בעיצוב אלא גם במכאניקה.

פורד מונדיאו 2011
 פורד מונדיאו 2011

מה חדש?

השינוי החיצוני הבולט ביותר בדגם 2011 הוא החרטום החדש והמסוגנן, שמצויד בפנסי LED לקישוט ונראה בוגר, יוקרתי ודינמי יותר. גם הזנב קיבל כמה שינויים קלים ובתא הנוסעים יש כעת קונסולה מרכזית חדשה ושיפורים באיכות הייצור והחומרים. את מקום מנוע ה-2.3 ליטר בנזין הנושן של מאזדה (160 כ"ס) מחליף מנוע 2 ליטר טורבו סופר-מודרני ממשפחת ה"אקובוסט" של פורד, שמוצע בהספקים מרשימים של 203 ו-240 כ"ס. שני המנועים האלה מוצעים עם תיבות אוטומטיות חדשות בעלות מצמד כפול נוסח ה-DSG של פולקסווגן ושניהם נקיים וחסכוניים משמעותית מהמנועים היוצאים. עדיין לא ברור איזו גרסת מנוע תגיע ארצה.

מתי וכמה?

אפשר לצפות למונדיאו המשודרגת בתחילת השנה הבאה וצריך רק לקוות, שהיבואנית תעמוד בפיתוי ולא תייבא את המכונית עם מנוע ה-2 ליטר הוותיק של פורד (140 כ"ס) כדגם ציי רכב. לפחות דגם אחד יהיה חייב להמשיך וליישר קו עם מחיר הבסיס של המאזדה 6.

פוקוס

המכונית החשובה ביותר של פורד בישראל ובעולם תנחת כאן ביוני 2011, זמן קצר לאחר התחלת הייצור של גרסת הסדאן. היא תגיע לישראל בו זמנית בשלוש גרסאות מרכב: סדאן, האצ'בק וסטיישן, ועם לפחות 2 גרסאות מנוע.

פורד פוקוס 2011
 פורד פוקוס 2011

מה חדש?

העיצוב אטרקטיבי ומתוחכם, המתלים משודרגים והקשיחות המבנית משופרת, אם כי בדומה למאזדה 3 החדשה השיפורים מכסים על הפלטפורמה הקיימת. הממדים החיצוניים דומים לאלה של הדגם הנוכחי ובסיס הגלגלים זהה. תא הנוסעים

המנוע העיקרי בישראל יהיה 1.6 ליטר חדש בהספק של 125 כ"ס, שישודך ככל הנראה לתיבה החדשה וכפולת המצמדים של קבוצת פורד. את מקום מנוע ה-2 ליטר של הפוקוס אמור להחליף מנוע 1.6 ליטר טורבו ממשפחת ה"אקובוסט" הנקייה והחדישה של פורד, בהספק 150 כ"ס.

פורד פוקוס 2011
 פורד פוקוס 2011

מתי וכמה?

ביוני, כאמור, ובמחירים דומים לאלה של סדרת הפוקוס הקיימת. קרוב לוודאי שהנחות הציים על הדגם יקטנו משמעותית.

פורד אקספלורר

האקספלורר החדש הושק בארצות-הברית כשעל הכוונת שלו דגמי פרימיום דוגמת אאודי Q7 וב.מ.וו X5 - לא פחות. אלינו הוא יגיע עם יעדים שיווקיים צנועים יותר אך עדיין יהיה משודרג, איכותי וידידותי לכביש הרבה יותר מהדגם היוצא.

פורד אקספלורר
 פורד אקספלורר

מה חדש?

הכל. עיצוב אגרסיבי ובעל נוכחות, מתלים חדשים, תא נוסעים מרווח יותר, איכות ייצור גבוהה עם דגש על בידוד רעשים ברמה יפנית ומנוע V6 חדש בנפח 3.5 ליטר שמציע יותר הספק מהמנוע היוצא, אך אמור להיות חסכוני ממנו ב-20%. בארצות-הברית הוא מוצע עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 237 כ"ס, אך קרוב לוודאי שהגרסה הזו תישאר שם.

מתי וכמה?

ביוני בארץ, והמחירים יכוונו כנראה ללב הפלח הזה, כלומר לטווח המחיר של הטויוטה לנד-קרוזר, בסביבות ה-300 אלף שקל לדגם מאובזר מקיר לקיר.

עוד בקנה:

הפורד "EDGE" הוותיק יגיע אלינו לאחר מתיחת פנים מקיפה שכוללת חרטום אגרסיבי וחדש, עמדת פיקוד משודרגת עם דיפון איכותי יותר מהפלסטיק הנוקשה של הדגם הקיים ומנוע 3.5 ליטר V6, שהספקו הועלה ל-285 כ"ס. בארצות-הברית הוא מוצע גם בגרסת ארבעה-צילינדרים טורבו אוטומטית, אך ספק רב אם הגרסה תגיע ארצה. בחברה רוצים לייבא את ה-C-MAX החדש, שמיועד לתחרות מול הגראנד-סניק ושות'. הדגם המעניין הוא ה"גראנד C-MAX" עם שבעה מקומות ישיבה ב-3 שורות, שעשוי להיות אלטרנטיבה זולה ל-S-MAX היקר. אם תיפתר סוגיית הפנסים והייבוא, עשויה גם המוסטנג האלמותית להגיע אלינו סוף-סוף.

פורשה

911 GTS

מי שירצה לבחון עד כמה יעילה מערכת המצלמות האוטומטיות החדשה של המשטרה יוכל לעשות זאת בשנה הבאה בגדול עם ה-GTS החדשה, שיכולה להפליג בתוך מעט מאד זמן מעמידה ל-306 קמ"ש.

פורשה 911 GTS
 פורשה 911 GTS

מה חדש?

בעיקר מנוע ה-3.8 ליטר עם הזרקה ישירה, שהספקו שודרג ל-408 כ"ס כדי להציב אותו בין ה-911 "הרגילה" לבין ה-GT3 הקיצונית. גרסת ה-GTS תופיע גם בקופה וגם בקבריו ומי שחייב לדעת, אז תהיה לה גם גרסה אוטומטית, שמסוגלת להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות.

מתי וכמה?

יש כבר הזמנות, כך שהמכונית תגיע בתחילת 2011. המחירים "נוחים" ויתחילו כבר באזור המיליון שקלים.

מה עוד חדש?

הגרסה ההיברידית של קאיין עשויה להצטרף בשנה הבאה, אם יהיה מי שיזמין אותה, והוא הדין גם לגבי ה"ספידסטר" החדשה והמרהיבה, שתעלה הרבה יותר ממיליון וחצי שקלים.

פיז'ו

508

היצרנית הצרפתית לא ביצעה קיצורי דרך בתכנון מכונית הדגל שלה ויצרה מהיסוד מכונית חדשה שאמורה לייצג אותה בפלח התחרותי הזה לפחות בשבע השנים הקרובות. למעשה, עם אורך של כ-4.8 מ' ה-508 גדולה מספיק כדי להיחשב גם למכונית בפלח D/E שבו מתמודדות וולבו 60S, אאודי A4 ושות'.

פיז'ו 508
 פיז'ו 508

מה חדש?

יש לה פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים ארוך ב-9.2 סנטימטרים מה-407 היוצאת, מתלים חדשים, מרכב אלגנטי ומפוסל שנמתח לאורך של 4.8 מטרים עם פנסי LED בחרטום, עם תא מטען שנפחו תפח ל-515 ליטרים, ואיכות ייצור ששמה למטרה ליישר קו עם אאודי ושות'. כמקובל אצל פיז'ו - למכונית גם אמורה להיות התנהגות אתלטית ומשקל עצמי, שהופחת בכמה עשרות קילוגרמים לעומת ה-407.

מתי וכמה?

באירופה תושק המכונית בפברואר 2011. במחצית השנייה של השנה תגיע המכונית לישראל ובמקום מנוע ה-2 ליטר בנזין המסורתי יהיה לה מנוע 1.6 טורבו המתאים לאופנה המקובלת לאחרונה, של מנועים קטנים ומוגדשים בעלי הספק גבוה. המחירים עדיין לא ברורים.

5008

למיניוואנים עם שבעה מקומות עדיין יש ביקוש סולידי בשוק הציים בארץ וגם פיז'ו - כראוי לחברה שליבואן שלה יש חברת ליסינג פעילה - מתכוונת להיכנס לפלח הזה עוד לפני סוף 2010. ה-5008 לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש אלא נצמד לפורמט הרבוע המקובל ומשתדל להציע יותר מכל דבר.

פיז'ו 5008
 פיז'ו 5008

מה חדש?

מבנה, שמזכיר בחרטום את האחות הקטנה 3008, אך מציע גוף רבוע במתכונת מיניוואן קלאסית שמנצלת את המרחב הפנימי למקסימום ומעניקה תחושה אוורירית תודות לשטח שמשות ענק. המושבים בכל השורות תוכננו עבור מבוגרים וכמקובל בז'אנר הם מחליקים-מתקפלים-מתפצלים כדי לאפשר מגוון אפשרויות שינוע. חובבי ההעמסה ישמחו לדעת שנפח תא המטען נע בין 758 ליטר מכובדים ועד 2,506 ליטר מרשימים לטובת העברות דירה מזדמנות. כמו כל דגמי הדור החדש של פיז'ו, מצויד ה-5008 במשפחת מנועי ה-1.6 ליטר החדשה, עם הספקים שנעים בין 122 כ"ס ל-156 כ"ס בגרסאות הבנזין. כראוי לרכב פנאי/טיולים, מציע ה-5008 מגוון אופציות מולטימדיה מתוחכמות לטובת השתקת היושבים מאחור.

פיז'ו 5008 החדשה
 פיז'ו 5008 החדשה

פיז'ו 5008 החדשה
 פיז'ו 5008 החדשה

מתי וכמה?

עוד לפני סוף 2010 בארץ ובמחירים שינועו סביב 170 אלף שקלים לדגם 1.6 ליטר טורבו בהספק 156 כ"ס.

RCZ

זוהי מכונית, שהצלחתה בקרב הלקוחות המתאימים (קרי: צעירי העשירון העליון) מובטחת עוד בטרם עלתה לכביש. יש מי שיכנה אותה "האאודי TT של פיז'ו", אבל עיצובה המרהיב הוא הרבה יותר מחיקוי.

פיז'ו RCZ
 פיז'ו RCZ

מה חדש?

שלדה צרפתית מושחזת, עיצוב פנים נוסח הפיז'ו 308, אבל עם טוויסט ספורטיבי ומרווח פנימי שמתאים בעיקר לשני מבוגרים שלא צריכים לקחת הרבה מטען. לארץ היא צפויה להגיע בעיקר עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק 156 כ"ס ותיבה אוטומטית, אך אולי תיתכן גם הופעה של גרסת ה-200 כ"ס הידנית.

פיז'ו RCZ
 פיז'ו RCZ

מתי וכמה?

היא היתה אמורה להיות כאן ב-,2010 אבל כעת אנחנו מהמרים על אביב 2011. המחירים לא יהיו מחירי מציאה - מעל 225 אלף שקלים לדגם ההתחלתי. מנגד, זה עדיין יחס גבוה מאד של פוזה לשקל.

עוד בקנה:

ה-107 הקטנה אמורה לעבור בסוף השנה מתיחת פנים לשמחת צעירי תל-אביב. פיז'ו מתכננת השקה של מספר גרסאות היברידיות על בסיס מנוע דיזל, ושיקולי מיסוי עשויים להביא אותם אלינו עוד ב-2011.