לראשונה בתולדות החברה: גלידות נסטלה עוברת לרווחיות

בשנה החולפת רשמה גלידות נסטלה גידול של 30% במכירות החברה, והיא נוגסת בנתח השוק של שטראוס

אחרי שנים שבהן גלידות נסטלה של אסם קצרה הפסדים ורשמה ירידה בנתחי השוק, החברה חוזרת לרווחיות ונוגסת בגלידות שטראוס. בשנה החולפת רשמה גלידות נסטלה גידול של 30% במכירות החברה שהגיעו לכ-300 מיליון שקל בשנה. לראשונה בתולדות החברה, בשנת הפעילות האחרונה רושמת החברה רווחיות משמעותית.

בהקשר זה יצוין כי בשנת 2007 הצליחה החברה לעבור לאיזון תקציבי, אולם את שנת 2008 היא חתמה עם הפסדים של עשרות מיליוני שקלים.

לפי הערכות, שוק הגלידות בישראל מגלגל כ-1.5 מיליארד שקל כאשר מקור 60% ממנו במכירות אימפלס קרי, בקיוסקים, חופי ים, חנויות נוחות וכדומה.

בשנתיים האחרונות ומאז מינויו של זאב קלימי למנכ"ל החברה, נקטה החברה במספר מהלכים אסטרטגיים. "התמקדנו בתחום האימפלס והרחבנו את בסיס הלקוחות שלנו שגדל מ-8,000 ל-9,000 לקוחות. נקטנו בתהליכים של שיפור רמת השירות בצורה מאסיבית ובנוסף ביצענו שינויים בפעילות הלוגיסטית שלנו שהביאו לצמצום ההוצאות ואפשרו צמיחה מהירה", מסביר קלימי.

בתחום השיווקי, השיקה החברה בתחילת 2009 מחדש את המותג לה-קרמריה וצמצמה את פורטפוליו המוצרים בקרוב למחצית. לדברי קלימי, צמצום הפורטפוליו נועד להתמקד בקבוצה קטנה יותר של מוצרים על-מנת להקטין ולהעניק חשיפה טובה יותר למוצרים בנקודות המכירה.

צעדים נוספים שבהם נקטה החברה היא העברת כל קו הייצור להכשר בד"צ בתחילת 2010, העברה שהביאה למובילות של נסטלה במגזר זה, וכן, השקת מותג הפרימיום ג'ויה, במאי 2010, שסייע לשיפור רווחיות החברה. מאז ההשקה תפס המותג נתח כספי של 10% מקטגוריית הגלידות המשפחתיות.

"המותג ג'ויה אפשר לנו להגיע לקהלים חדשים ולהיכנס לנקודות מכירה חדשות כמו למשל רשת am:pm וטיב טעם", אומר קלימי.

לפי סטורנקסט, בין החודשים יוני-אוגוסט 2010 עלה נתח השוק הכספי של נסטלה ל-33.1% וזאת בהשוואה לנתח שוק של 26.6% שהחזיקה בתקופה מקבילה ב-2008. במקביל ירד נתח השוק של גלידות שטראוס בתקופה זו מ-59.2% ל-52.7%.

בתקופות אלה רשמה גלידות שטראוס ירידה של 5.8% במכירות הגלידות המשפחתיות במקביל לצמיחה של 40.5% שרשמה נסטלה. במכר גלידות האימפלס רשמה נסטלה גידול של 30.9%, לעומת גידול של 7.9% במכירות שטראוס, מה שהביא לגידול בנתח הכספי של נסטלה מ-34% בקיץ 2008 ל-43% בקיץ 2010.

"הפכנו את נסטלה למספר 2 חזק בשוק, בגלל השוויון באימפלס, בגלל ג'ויה", אומר קלימי.