הבטחה ללא כיסוי? סוכן שפוטר מאירונאוטיקס תובע 1.4 מ' ש'

העובד טוען כי פותה להתפטר מתע"א כדי להתמנות לסמנכ"ל שיווק ביצרנית המל"טים אירונאוטיקס, וכי המנכ"ל הבטיח לו הבטחות ללא כיסוי ■ אירונאוטיקס: "טענותיו הן אגדות"

תביעה שהגיש סוכן שפוטר באחרונה מאירונאוטיקס חושפת את מאבקי הכוחות לכאורה בצמרת יצרנית המל"טים מיבנה, החמישית בגודלה מבין החברות הביטחוניות בארץ: העובד תובע פיצוי של כ-1.4 מיליון שקל בטענה כי פותה בידי מנכ"ל החברה, אבי לאומי, להתפטר מתפקידו בתעשייה האווירית, לעבור לחברה כדי לשמש בה כסמנכ"ל שיווק וליהנות מתנאי שכר משופרים.

לטענתו, אחרי שהתפטר ובא לחברה הפרטית - מצא כי להבטחות לא היה כיסוי, ומאוחר יותר פוטר ונותר מובטל.

בכתב התביעה, שהגיש העובד לשעבר שלשום (ב') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, באמצעות עו"ד רונן בר-אבן, הוא טוען כי בקיץ 2008 פנה אליו מנכ"ל אירונאוטיקס, אבי לאומי, בבקשה שיצטרף לשורות החברה.

לטענתו, לאומי הבטיח לו שכר של כ-60 אלף שקל בחודש, בונוס שנתי של 100 אלף דולר, זכויות סוציאליות נרחבות, טיסות לחו"ל במחלקת עסקים, ויותר מכל אלה - קידום לתפקיד הנחשק סמנכ"ל השיווק של החברה, במקום הסמנכ"ל המכהן שלה, עידן שמעון.

טרם עבר לאירונאוטיקס, עבד התובע (44), נשוי ואב לארבעה, כאיש מכירות בכיר ומוערך בחברת אימאג'-סאט, חברה-בת של התעשייה האווירית, ועיקר פעילותו היתה בשיווק מרכולתה בהודו. התפטרותו מאימאג'-סאט עוררה בקרב מנהליו תרעומת, אך מבחינת התובע, העתיד הוורוד שצייר לו לאומי השרה בו ביטחון. אלא שחודשים אחרי שנקלט באירונאוטיקס, הוא מצא כי בין ההבטחות למציאות הפער עצום.

"ההתחייבות למנותו לסמנכ"ל שיווק לא היתה אלא הבטחת-שווא: לא היתה לחברה כוונה לקיימה, ומנכ"ל הנתבעת השתמש בו באופן ציני ונבזי במיוחד, ככלי משחק במסגרת מאבקיו הפרסונליים בתוך ההנהלה הבכירה של החברה", נטען בתביעה.

עוד נטען: "משך כשנה וחצי המנכ"ל לאומי הוליך את התובע שולל באופן מתוחכם, שכנע אותו בהסברים וסיפורים שהשתנו מעת לעת, אך החברה לא מימשה את התחייבותה למנותו לסמנכ"ל, וגם את הבונוס השנתי שהובטח לו - לא שילמה".

"הוא פוטר ללא עילה אמיתית"

מערכת היחסים של התובע עם המנכ"ל לאומי הוסיפה להידרדר, ובתחילת יולי השנה הוא פוטר מתפקידו בחברה. "הוא פוטר בחוסר תום-לב, באופן שרירותי וללא כל עילה אמיתית. פיטוריו נומקו בשינוי ארגוני בחברה ובפער בין ציפיות העובד לבין האפשרות של החברה למלאן", נכתב בתביעה.

עו"ד בר-אבן טוען כי בשל התנהלות אירונאוטיקס נפגעו המוניטין והתדמית של העובד, שמצא את עצמו קירח משני הצדדים, מחפש את דרכו בתעשייה ביטחונית ריכוזית ונבוך אל מול לקוחות בחו"ל, ששמעו ממנו על מינויו הצפוי לתפקיד הבכיר וגילו בהמשך כי היה למעשה איש שיווק מן המניין.

"סיכוייו לקבל תפקיד בקבוצת התעשייה האווירית שבה עבד טרם המעבר לאירונאוטיקס נמוכים לאחר שעזב אותה, מהלך שהתקבל שם בתרעומת", נכתב בתביעה.

מנכ"ל אירונאוטיקס, אבי לאומי, מסר בתגובה ל"גלובס": "טרם קיבלנו את כתב התביעה, וכשנקבל אותו, נגיב לבית המשפט. מדובר בעובד מתוסכל שפוטר, לאחר שהחברה מילאה את כל התחייבויותיה כלפיו. טענותיו הן אגדות, שכן החברה מקפידה על מילוי כל הכללים שלה, אות באות, וכך היה גם במקרה שלו. מצער לשמוע את הטענות".