סקר: התדמית של חברות הסלולר נמוכה מזו של הבנקים

מכון רותם TRI: מחצית מהצרכנים סבורים כי חברות הסלולר עושות הכי הרבה כסף על חשבונם

מהפך בזירה הצרכנית: לאחר שנים ארוכות שבהן כיכבו הבנקים בראש רשימות אי שביעות-הרצון בסקרי צרכנים - כובשות חברות הסלולר את פסגת הרשימה המפוקפקת: בסקר שערך מכון רותם TRI בשיתוף עמותת פעמונים עולה כי חברות הסלולר נתפסות יותר מכולן כמי שעושקות את הצרכנים. לבנקים, עם זאת, שמור המקום השני וה"מכובד".

עמותת פעמונים, יש לציין, היא ארגון המסייע למשפחות להתייצב כלכלית ומלמד אותן לאזן את תקציבן לבד. זאת בניגוד לארגוני צדקה אחרים שמעבירים לנזקקים סכומי כסף ומזון אך לא מסייעים להם לנהל את חייהם כראוי.

מחצית מהישראלים - כך עולה מממצאי הסקר שנערך טלפונית בקרב מדגם מייצג של 500 משקי-בית - מדרגים את חברות הסלולר כמי ש"גורמות הכי הרבה את התחושה שהן עושות הרבה כסף על חשבונך".

הבנקים "זכו" בכשליש מהקולות, ואחריהם בפער משמעותי, ובשיעור נמוך מ-10%, דורגו החברות yes ו-HOT, רשתות המזון ובזק. כ-6% מהנשאלים לא ידעו או סירבו להשיב על השאלה.

הלקוחות המבוגרים עדיין נוטרים טינה לבנקים

בפילוח התשובות לפי גיל המשיבים עולה כי רק בני ה-65 פלוס בחרו את הבנקים כמרוויחים הראשיים על חשבונם לפני חברות הסלולר. מנגד, ההסתכלות השלילית ביותר כלפי חברות הסלולר נמצא דווקא בחתך הגילאים הצעיר ביותר - 18-24 - הנחשבים גם לראשונים המאמצים את השדרוגים והחידושים אותן מציעות חברות הסלולר.

"הצרכן הישראלי משלם המון כסף לחברות הסלולר", אומר ד"ר אריה רותם, המנהל המקצועי של מכון רותם TRI. "מרבית משקי-הבית בישראל, שיש בהם בממוצע למעלה מ-4 מכשירי סלולר, משלמים בין 500 ל-1,500 שקל בחודש - ובסך-הכול מדובר על ההוצאה השוטפת השנייה בגובהה לאחר ההוצאה על דיור.

"ההזדהות עם הניסוח 'עושים עליי כסף' מעידה על תחושות של כעס וחוסר אונים, שחברות הסלולר ככל הנראה הרוויחו בשל שילוב של תשלומים גבוהים, תקופת ההתחייבות ארוכה ורמת רווחיות שאין לה אח ורע באף קטגוריה אחרת בישראל".

אוריאל לדרברג , מייסד ומנכ"ל ארגון פעמונים שעבורו נערך הסקר, רואה בתוצאותיו תמרור אזהרה לחברות המופיעות בו - אך מפנה את תוצאות הסקר לצרכנים עצמם: "מרבית השירותים המסופקים על-ידי החברות בסקר הם שירותים שאף משפחה כבר לא יכולה להסתדר בלעדיהם. הבעיה מתחילה ונגמרת בקביעת תקציב גג לכל שירות והבנת מסלולי השימוש ודרכי החיוב, תוך ניצול התועלות ברמה המרבית מהתשלום".

11
 11