לאחר זינוק של 20% - האם לקנות או למכור את מניית DELL?

מגזין פורצ'ן עימת 2 גורמי מחקר בוול סטריט ■ רוני מואס מ-Standpoint Research שורי על המניה ומעניק לה מחיר יעד של 18 דולר למניה

מנייתה של ענקית המחשבים דל עברה לאחרונה טלטלה בוול סטריט ברקע שמועות כי המייסד, מייקל דל, עשויה להניע מהלך לרכישת מניות הציבור ולהפכה לפרטית. עם זאת, למרות זינוק של כ-20% בפחות מחודש וחצי, המניה רחוקה מאוד משיאה ומהזמנים בה דל הייתה יצרנית המחשבים הגדולה בעולם.

המגזין פורצ'ן ראיין 2 גורמי מחקר בוול סטריט על מנת לאמוד את סיכוייה של דל בעולם שעובר שינויים תכופים.

רוני מואס (Ronnie Moas) מ-Standpoint Research שורי על המניה ומעניק לה מחיר יעד של 18 דולר למניה. לדבריו, לאחר העלייה האחרונה במחיר המניה על רקע השמועות להפיכתה לפרטית, עכשיו זה כבר ניתוח עסקי. מואס מעריך כי עסקים ממשיכים להשקיע בתשתיות מיחשוב, ודל היא אחת הנהנות העיקריות מכך, שכן רק כ-15% מהכנסותיה מגיעים מהצרכן.

בהתייחס לדולר, מסביר מואס כי היחלשות הדולר טובה לדל, שכן כמחצית מהכנסותיה מגיעה מחוץ לארה"ב.

בצד הדובי של המתרס, מצוי טום סמית' (Tom Smith), אנליסט מ-S&P. סמית' מעריך כי ייתכן שדל יכולה להתחרות בתחומי הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח והטאבלטים אבל אין ספק שאפל שולטת בכיפה, ותמשיך כנראה לעשות כן. Acer ו-Lenovo מהוות, לדידו של סמית', תחרות קשה לדל.

סמית' מסביר כי בניגוד לדל, אפל שולטת גם על "חווית הצרכן" - חומרה, מערכת הפעלה ומכירת אפליקציות ושירים. לדל אין את הלוקסוס הזה.